Bukefalos 28 år!

allergisk mot scalibor?

S

seavalley

alltså, har scalibor-halsband på våra tre hundar och nu kan jag knappt ta på dem utan att få utslag på händerna.. gucci slickade mig nyss på halsen/ansiktet & nu är jag högröd & de kliar så jag vet inte vart jag ska ta vägen!

någon mer som upplevt detta?! :crazy:
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Har inte upplevt det själv - men, vad jobbigt!!!

Kanske läge att testa om du är allergisk mot frontline eller något annat medel istället? Lite dyrt att köpa en förpackning bara för det, om du nu inte tål det, men kanske värt att kunna gosa med vovvarna om det funkar. Så där kan du ju inte ha det! :eek:

Är det inte Scalibor som är lite giftigare, som man inte kan ha till katt t.ex.? Minnet är som ett spagettisåll :angel:

Hoppas det löser sig!
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Helt riktigt

Scalibor och Expot skall ej användas till katt men Frontline går bra.

TS: Testa Frontline, det är lite mildare. Annars kan du ju testa
Hopp Of (tror jag det heter) Finns till häst, hund och katt. Vet bara en som använt det till sin häst och där fungerade det. Har ej prövat på hund.

Hoppas att det ordnar sig!
 
Sv: allergisk mot scalibor?

ja något måste jag testa för så här kan jag ju inte ha de hela sommaren! :crazy:
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Nä, allergiska utslag på oss själv har vi inte fått men hundarna tål däremot inte halsbandet även om det funkade skitbra! :( Så nu har de Frontline men hanen blir så fettig i pälsen :( Fast o andra sidan klarar han inte av att vara utan medel heller för då skitckar han sår där fästingen suttit!!

/Jenny
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Jag använder aldrig scalibur då det är så otroligt starkt och så har man ju läst om fall där hunden fått anfall utav det.

Frontline spray använder vi och det fungerar bra.
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Usch, va jobbigt!
Jag hade tänkt att köpa till mina hundar, men är det så pass "starkt" vet jag inte om jag vågar!

Min stora hund har känslig hud och får lätt exem, så då är det nog kanske inte ens lönt att prova??
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Jag tycker att scalibor utan konkurrens är det mest
effektiva fästingmedlet på marknaden. Jag har inte
stött på någon hund (eller människa) som fått allvarliga
biverkningar av det. Förutom en hund som hade ätit upp
det och sökte veterinärvård två dagar senare, fast den
överlevde den också.
Min hund har det och sover i sängen. Man får välja vad man
är rädd för. Jag vet folk som inte använder svarta kläder
för att färgämnet är cancerframkallande.
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Usch, va jobbigt!
Jag hade tänkt att köpa till mina hundar, men är det så pass "starkt" vet jag inte om jag vågar!

Min stora hund har känslig hud och får lätt exem, så då är det nog kanske inte ens lönt att prova??

Jag hade inte haft det speciellt inte om din hund är känslig. Men det är ju upp till var och en att göra som vi själva tycker är bäst. Mitt råd är iallafall att inte använda det.
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Har skrivit om detta förr. Använd ROSMARIN. Helt ofarligt.
 
Sv: allergisk mot scalibor?

Har letat efter den tråden,
Har du lust att skriva "receptet" igen?

Skulle vara jätte-snällt! :)
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp