Allergitest

Haukur

Trådstartare
Jag flyttar ihop med min pojkvän i GBG till sommaren och jag tänkte ta med mej vovvisen... Men... han är pälsdjursallergiker och tål INTE mina katter... hundar däremot tror han inte att han är allergisk emot... Men jag vill ogärna chansa, finns d nå allergitest å göra :confused:.. kan man göra allergitest å testa om han är allergisk mot just min vovvis?

Hunden är en riesenschnauzer å kan ja inte ta m henne (p.g.a. allergin) så blir hon kvar här hemma med mor å far...
 
Han måste nog umgås med hunden en helg eller så och se hur han reagerar. Det är stor risk att han utvecklar allergi.
Men vad är väl lite snuva mot en olycklig sambo? Jag menar att en hel del kan man stå ut med - och det finns bra medicin idag...
Hunden kan ju bo i köket tex, aldrig komma in i sovrummet, då blir det en allergifri zon.
Jag är allergisk mot häst och hästmat men har eget stall ändå.
:smirk:
 
Han har umgåtts mycket med hunden hemma hos mej men då har jag juh katter hemma oxå så d e juh svårt å veta om han snorar mot hunden :D
Hade tänkt att vovvis inte skulle få va i sovrummet (mest med tanke på att hon lägger sig i när vi har sex :rofl:) Men jag skulle inte vilja ha henne med om han blir allergisk, känns lite taskit även om han inte blir mycke allergisk å även om han vill ha min vovvis...

Tack för svaren!
 
Ring till eran vårdcentral och be att få komma och ta ett allerigprov. Det görs venöst och dom tar ett rör blod. Genom det blodprovet kan dom få fram om allergi mot hundar finns. ;) Lycka till. :bump:
 
man kan vara allergisk mot en del hundar men inte andra.
Allergitestet visar bara på "hund", alltså inte helt tillförlitligt här.
 
Kan inte du och hunden åka ner och provbo en helg i GBG då??
Då har du ju inga katter med spec om du bara har nytvättade kläder den helgen så inga hår är med...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 329
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 040
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Kort sammanfattat så blev vovven dålig i somras. Hon började klia sig som en galning och ena ögat började svullna upp. Vi åkte till...
Svar
18
· Visningar
3 256
Hundhälsa Senast igår fick jag "tipset" att jag borde sätta en Haltigrimma på min hund. Jag förklarade att jag ansåg det vara farligt och att jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp