Bukefalos 28 år!

Allmänlydnadspasset

Gnist

Trådstartare
Flipp eller flopp??

Är det något att sikta in sig på att gå, som start på lydnadslivet igen?
 
Sv: Allmänlydnadspasset

Jätte svårt att säga.
Men det beror ju på hur mycket din hund redan är tränad.
Men allmänlydnads kurs ska hunden vara över 18 månader.
Den vänder sig till Hundar som av någon
anledning behöver mer hjälp än valpkurs/
grundkurs innan den kan gå DK 1

Så det beror nog helt på hur mycket hunden kan.

Lycka till
 
Sv: Allmänlydnadspasset

Enligt "min" bhk vänder den kursen sig till alla hundar över 6 månader och beskrivs som en fortsättningskurs för för de som tidigare har gått valpkurs/allmänlydnadskurs eller har motsvarande träning bakom sig.

Tänkte i så fall gå den till hösten och träna allmänlydnaden i sommar.

Det jag undrar över, är om det är ett bra steg in i lydnaden igen. Har ju varit ändock varit borta från den delen av hunderiet i nära 20 år...
 
Sv: Allmänlydnadspasset

Nja, riktigt så kan man ju inte säga. Jag antar du skriver hur ni gör på eran klubb.
De flesta klubbar har ju olika regler hur gamla hundarna ska vara mm på olika kurser. Hos oss har det inte så mycket med åldern att göra, utan vad hunden kan. Kan den lite kanske den ska gå grundkurs först. Kan den mycket kanske den kan gå i en svårare kurs.

Gnist: Jag har gjort allmänlydnadspasset, det är jättelätt :) När jag gick grundkurs med min ena hund så fick vi göra allmänslydnadspasset som slutprov. Och det vill mycket till för man ska misslyckas. Visst, gör hunden inte alls en sak, så får man det inte. Men då är det bara att träna på och sen be en instruktör att kolla igen en annan gång, så får du lägga till det resultatat. Och sen har du diplomet :)
 
Sv: Allmänlydnadspasset

Det är alltså "värt" att gå den kursen men skruttan till hösten?
 
Sv: Allmänlydnadspasset

Japp :).... Ni kommer få mvg på allt, är löjligt enkelt :)
 
Senast ändrad:
Sv: Allmänlydnadspasset

Måste bara tala om att hon imponerade på föräldrarna häromdagen, med sin klockrena och omedelbara lydnad när jag kallade in henne :bump: :love:
 
Sv: Allmänlydnadspasset

Det var ju att ta i, men det ska bli roligt att träna henne :D
 
Sv: Allmänlydnadspasset

Ja..det är nog olika på hur klubbarna gör.
Själv tycker jag att det är jätte kul att gå kurser.
Jag kommer liksom igång med träningen då.
Så för att komma igång och ha kul tycker jag verkligen du ska gå kursen.
Va fuskigt att ni får gå den redan från 6 månader...
Här blir det att vänta ett tag till.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
511
Senast: Tajger
·
Hundträning Hej jag tänkte lära vovven att söka kantareller till nästa säsong. Skulle ni säga att det fungerar bra att lära in på torkade...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: hollypolly
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 105
Senast: movi
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp