Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tre påsar kläder till H&M, dock resulterar det i tre rabattkuponger som man ska låta bli att använda :D sambon vill dock köpa en kappa till vintern, vilket är ett vettigt inköp i alla fall!
Hur funkar det med att lämna in till H&M? Kan man lämna sånt som inte är H&M-kläder oxå?
 
Hur funkar det med att lämna in till H&M? Kan man lämna sånt som inte är H&M-kläder oxå?

Jag lämnar tygrester från när jag sytt. Ingen har klagat! Har hur många rabattkuponger som helst känns det som.

Nu ska jag riva ut allt i garderoben och sortera. Har en hög tröjor jag aldrig använder.. Och flera uppsättningar underställ, det är ganska onödigt. Hittade dessutom trasiga arbetsbyxor, också ganska onödigt att spara.
 
Har 3 knökfulla sellpy-påsar i bilen som ska lämnas in idag. Efter att jag och sambon bytt garderober med varandra var jag så illa tvungen att rensa ut ännu mer kläder jag sällan använder. Hoppas det kan inbringa en liten slant iaf. Har försökt få sambon att inse det fina med att rensa ut sånt man inte använder och skicka iväg men han är inte lika entusiastisk. Just nu står vi i ett läge där han har nästan dubbelt så mycket kläder som mig, mestadels t-shirts och diverse underställ han fått i present av släkt och vänner. Lyckades iaf få honom att offra ett par byxor och någon långärmad tröja han fått men aldrig använt där lapparna sitter kvar fortfarande. Hoppas att han ska bli lika biten som jag när han väl märker hur skönt det är med plats i garderoben.
Har du sålt med Sellpy tidigare? Nöjd? Jag tycker de tar så väldigt mycket i provision. De måste väl för att gå runt men det känns som att ens egen förtjänst blir väldigt liten. När jag ser sellpyannonser i barnklädeskategorin brukar utropspriserna dessutom ligga väldigt högt, och då blir ju mycket osålt.
 
Har du sålt med Sellpy tidigare? Nöjd? Jag tycker de tar så väldigt mycket i provision. De måste väl för att gå runt men det känns som att ens egen förtjänst blir väldigt liten. När jag ser sellpyannonser i barnklädeskategorin brukar utropspriserna dessutom ligga väldigt högt, och då blir ju mycket osålt.

Sellpy ligger nästan alltid högt... jag fattar inte att de får sälja något. Jag har köpt en grej av dem som var någorlunda prissatt. Annars har det jag varit intresserad av varit löjligt högt i utrop.
 
Har du sålt med Sellpy tidigare? Nöjd? Jag tycker de tar så väldigt mycket i provision. De måste väl för att gå runt men det känns som att ens egen förtjänst blir väldigt liten. När jag ser sellpyannonser i barnklädeskategorin brukar utropspriserna dessutom ligga väldigt högt, och då blir ju mycket osålt.
Jag är nöjd, men jag säljer inte primärt för pengarnas skull utan för att bli av med grejerna utan att behöva lägga tid på att sälja själv och utan att behöva slänga sånt som är fint och användbart. Vill man ha ut maximal profit är det bättre att sälja sakerna själv, men det tar också massor med tid i anspråk om man har mycket att bli av med. Tror jag totalt skickat närmare 12-13 kassar till dom med kläder inkl de 3 som åkte häromdagen och det är ändå några tusen det inbringat totalt. Deras motto är ju att sälja sånt som folk inte orkar sälja själv och att ta hand om allt det praktiska. Det är inte gratis att driva en sån verksamhet, det går mycket personal, lokaler osv plus att när man skickar in kassar via ombud istället för upphämtning vid dörren så är ju frakten redan betald av Sellpy, att skicka en sån stor kasse är inte gratis även om man har ett förmånligt avtal med fraktbolaget. Så jag har full förståelse för att de måste ta en stor del av vinsten för att gå runt.
 
Jag är nöjd, men jag säljer inte primärt för pengarnas skull utan för att bli av med grejerna utan att behöva lägga tid på att sälja själv och utan att behöva slänga sånt som är fint och användbart. Vill man ha ut maximal profit är det bättre att sälja sakerna själv, men det tar också massor med tid i anspråk om man har mycket att bli av med. Tror jag totalt skickat närmare 12-13 kassar till dom med kläder inkl de 3 som åkte häromdagen och det är ändå några tusen det inbringat totalt. Deras motto är ju att sälja sånt som folk inte orkar sälja själv och att ta hand om allt det praktiska. Det är inte gratis att driva en sån verksamhet, det går mycket personal, lokaler osv plus att när man skickar in kassar via ombud istället för upphämtning vid dörren så är ju frakten redan betald av Sellpy, att skicka en sån stor kasse är inte gratis även om man har ett förmånligt avtal med fraktbolaget. Så jag har full förståelse för att de måste ta en stor del av vinsten för att gå runt.
Tack för svaret!

Ja som sagt så har jag förståelse för att de tar de priser de tar men jag drar mig ändå för att sälja med dem när jag bara skulle få 30% av försäljningspriset. Jag säljer främst barnkläder och där har min tanke varit att köpa bra kläder från eftertraktade märken för att kunna sälja vidare efteråt och då vill jag ju ha ut så mycket som möjligt för dem. Jag portionerar också ut mina försäljningar och tar en eller två kassar per månad för att det blir för mycket jobb annars.
 
Tack för svaret!

Ja som sagt så har jag förståelse för att de tar de priser de tar men jag drar mig ändå för att sälja med dem när jag bara skulle få 30% av försäljningspriset. Jag säljer främst barnkläder och där har min tanke varit att köpa bra kläder från eftertraktade märken för att kunna sälja vidare efteråt och då vill jag ju ha ut så mycket som möjligt för dem. Jag portionerar också ut mina försäljningar och tar en eller två kassar per månad för att det blir för mycket jobb annars.
Jag har använt sellpy typ tre gånger och blivit extremt besviken alla gånger. Jag tycker att det ger mer att få 50kt rabattkuponger på h&m..
 
Tack för svaret!

Ja som sagt så har jag förståelse för att de tar de priser de tar men jag drar mig ändå för att sälja med dem när jag bara skulle få 30% av försäljningspriset. Jag säljer främst barnkläder och där har min tanke varit att köpa bra kläder från eftertraktade märken för att kunna sälja vidare efteråt och då vill jag ju ha ut så mycket som möjligt för dem. Jag portionerar också ut mina försäljningar och tar en eller två kassar per månad för att det blir för mycket jobb annars.
Ja alltså som sagt, är man ute efter att casha in pengar så är Sellpy inte dit man ska vända sig, då är det bättre att sälja själv. Skiter man i pengarna och bara vill ha bort sakerna så är det utmärkt.
 
Det var inte alls längesedan jag rensade rejält i garderoben (målade om hela) och det blev en del kläder dock inte mycket till Second hand. Har blivit bra på att bara köpa sånt jag använder.
Sambon hade desto mer att rensa ut :angel:

Under den tiden blev det 3 släpkärror till återvinningen och typ 4 omgångar till second hand samt sålde några spel men nu är garderoben iordning och 2 rum i källaren. ;D

Jag vill rensa mer men får stoppa mig.

Även gjort en rejäl rensning i sadelkammaren och det känns så skönt att bli av med grejer!
 
Är helt galen med rensandet nu! Gjort ett röj i stallet och lagt ut annons på stängselmaterial. Var nära att lägga ut sadel, sele och vagn men behärskade mig i sista stund.
Imorgon ska jag köpa sopsäckar sen ska vi röja på vinden. Där finns en hel del bråte..
 
Ska jag lägga ut sadeln på annons? Jag lär inte rida mer och gör jag det kan jag rida barbacka. Men sadeln är så fin! :love:
 
Ska jag lägga ut sadeln på annons? Jag lär inte rida mer och gör jag det kan jag rida barbacka. Men sadeln är så fin! :love:

Ta några fina bilder och lägg sedan ut den ;) En sadel verkar inte alltid vara lättsåld men en grej som verkligen kan göra nytta någonstans :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
91 92 93
Svar
1 850
· Visningar
82 109
Senast: Jamtland
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 888
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 368
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp