Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Anledningen till att det nog är får som använder allroundschabrak till dressyrsadel är nog att de faktiskt inte passar. De har ju en annan form. Framskjutet vulster och ett rakt schabrak är ingen bra kombination.
Passar hur bra somhelst jag använder de utan problem..Tycker det är snyggt.
Men om vi ska skippa diskustionen om hur vidare de är snyggt eller inte för det är ju en smaksak alla tycker ju olika
Och ist efterlysa bilder=)
Fast det blir väl tvärtom? Relativt rakt vulster och ett "svängt"/framskjutet schabrak. Jag ser inga större problem med det, förutom att (jag tycker att) det är hyfsat fult. Och att vissa allroundschabrak är för korta för att långa kåpor ska "få plats".
TS: Jag har haft så någon gång, för ett par år sedan, men hittar tyvärr inga bilder på det.
Jag har så ibland, då jag tidigare hade en allroundsadel men nu har en dressyrsadel som jag lånar. Då jag inte har någon lust att lägga ut pengar på nya schabrak då sadeln inte är min så får det bli så. Jag tycker inte att det är det snyggaste som finns, men det fungerar. Ingenting som man stör sig på direkt
Såhär ser vi ut när vi lufsar i skogarna runt oss...
Problemet jag har är att fullschabrak i dressyr är för långa lodrätt jag har nästan sadelgjorden på schabraket om ni förstår och för att förhindra detta får jag dra upp schabraket och då blir det bubbligt.
Ponnyschabrak är för kort vägrätt istället men perfekt vågrätt.
Så allroundschabrak är bra både vågrätt och lodrätt och man kan ju alltid syom lämna in till en sömersta och få det omsytt till dressyr från alround vilket jag tänkte göra.
Men jag tycker det är snyggt också.. jag är nog rätt ensam men tycker det är snyggt när man ser mkt färg under sadeln och det liksom sticker fram mkt tyg då.
Som på denna bild här är jag och hästen med dressyrsadelnoch ett allroundschabrak och tycker det är hur snyggt som helst=)
Trädgård & Växter Hennes syskon blev också lite slappa och topparna vissnade på några men dom står på friland och har börjat skjuta nya skott från roten...
Ekonomi & Juridik Nu sålde jag iväg till en som ville ha båda och hämta dem. Får se om det blir sura miner från den första men ja då är det ju så.
2018...