Saker folk lämnar kvar när de flyttar

Catsu

Trådstartare
I min nya lägenhet har föregående ägare lämnat kvar 2 stora kylklampar och en sunkig dörrmatta i hallen.
Undrar hur han kom fram till att just det var saker som borde lämnas kvar :confused:

Vad har ni hittat för udda saker efter tidigare ägare/hyresgäst när ni flyttat in?

1000013590.webp

I min nya lägenhet har föregående ägare lämnat kvar 2 stora kylklampar och en sunkig dörrmatta i hallen.
Undrar hur han kom fram till att just det var saker som borde lämnas kvar :confused:

Vad har ni hittat för udda saker efter tidigare ägare/hyresgäst när ni flyttat in?

Visa bifogad fil 168333
Kylklamparna ser ut som sådana som kommer med vid köp av frys. Så då tillhör de ju frysen.
Dörrmatta låter dock lite snuskigt att lämna kvar.

När vi flyttade in lämnade den tidigare innehavaren kvar lite färg som de använt till att måla om sovrummet med. Annars var det dock urstädat!

Jag bor ju på landet, så det var ju en del saker kvar (man städar ju inte ut alla utebyggnader på samma sätt, tänker jag).
En sak jag dock ville att de tog bort, och som de fixade med innan jag flyttade in (dvs den var där vid visningen, men borta när jag fick nyckeln), var att det stod en gammal kollektivtrafiksbuss från Östgötatrafiken (om jag minns rätt) på tomten. Men jag kände att jag inte hade så mycket nytta av en gammal buss :p

Kylklamparna ser ut som sådana som kommer med vid köp av frys. Så då tillhör de ju frysen.
Dörrmatta låter dock lite snuskigt att lämna kvar.

När vi flyttade in lämnade den tidigare innehavaren kvar lite färg som de använt till att måla om sovrummet med. Annars var det dock urstädat!
Är det vanligt? Det har jag aldrig fått med när jag köpt ny frys. Vad är det tänkt att man ska ha dom till?

När jag flyttade in i min förra lägenhet hade förra hyresgästen lämnat kvar en sån där "kant" som en ställer på golvet för att hålla kvar vattnet när en duschar (ingen duschkabin). Den var möglig och ofräsch på flera sätt, så den slängdes efter att hyresvärden upplyst mig om att den inte hörde till lägenheten utan måste ha lämnats kvar.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 494
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 109
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka