P
prallan
Helt apropå luktar allt konstigt!! Nu för ca 10 min sen. Hittar inget när jag googlar, någon som har någon idé?
Alltså, min näsa/hjärna säger fel!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, bara luktsinnetExempel? Det känns jättemärkligt, har du något mer "symptom"?
Det lät så märkligt att jag tycker du ska ringa 1177!Nä, bara luktsinnetHar luckats googla fram Parosmi och Phantosmi, typ hallucinationer via näsan. Hata!!!
Verkar bero på min förkylning.... Extremt jobbigt iaf... Inget jag rekommenderar....
Jag tappar lukt- och smaksinnet när jag är täppt. Men jag har aldrig haft sådana lukthallucinationer någon gång förr. Helt sjukt!@prallan Omedelbart när du sade att du var förkyld kände jag ett "Jaha, jamen dåså." Är det inte någonting megadunderkonstigt skulle jag inte oroa mig alls om jag var du.
Trodde alla upplevde liknande under fökylning, särskilt nästäppa.![]()
Jag tappar lukt- och smaksinnet när jag är täppt. Men jag har aldrig haft sådana lukthallucinationer någon gång förr. Helt sjukt!
Jaa!Jag känner ofta jättestark klordoft när jag blir förkyld. Riktigt märkligt.
Är du gravid?Helt apropå luktar allt konstigt!! Nu för ca 10 min sen. Hittar inget när jag googlar, någon som har någon idé?
NäÄr du gravid?
Jag har alltid haft superbra lukt/smaksinne, även förr när jag var rökare, men för ett par år sedan förlorade jag plötsligt en stor del av den förmågan. Allt smakade lamt och ”utspätt” och jag fick jättesvårt med att laga mat och krydda rätt. Har vant mig lite nu men saknar såklart många doft- och smakupplevelser, exempelvis doften av nytvättade sängkläder, nyskurade golv och framförallt favoritmaten.
För ett tag sedan dök ytterligare en konstighet upp. Vissa sorters mat har en bismak/doft som inte alls är angenäm. Det är nästan som en metallisk smak i kombination med rå lök och den dyker upp i korv, kokt ägg, kaviar mm. Jag kan liksom inte spåra smaken till ett speciellt ämne men det handlar bara om animaliska produkter. Jättemärkligt!
Det har jag faktiskt ingen aning om. Men borde inte det synas eller kännas på något annat sätt i så fall?Min kollega förlorade sitt smakssinne totalt under en period, visade sig bero på svamp på tungan.... Skulle kunna vara något liknande? Han medicinerades och blev helt bra igen.
Det har jag faktiskt ingen aning om. Men borde inte det synas eller kännas på något annat sätt i så fall?