Bukefalos 28 år!

Allting är relativt :)

skjona

Trådstartare
Var ute på lunchen för att köpa en bra jacka med kapuschong åt mej själv,men alla var för dyra tyckte jag -trots rean.Har faktiskt inte lust att lägga ut mer än 500 spänn på ny jacka.

Istället hittade jag ett par fina Back on track snabbandage, våra gamla är slitna nu och det var ju 10%. Villigt slantar jag upp en 1000 lapp utan att blinka:)

Inte förrän jag kom tillbaka till jobbet insåg jag det absurda i situationen.......

Är ni likadana??
 
Sv: Allting är relativt :)

Japp :p
Köpte nytt regntäcke till ponnyn, cirka 600 kr. Letade nya byxor till mig själv, vägrade köpa för de var så dyra, cirka 400 kr.

Fast när det är grejer till djuren kan jag lägga ut nästan hur mycket som helst. Till oss människor kan det kvitta :p Det är roligare att lägga pengarna på djuren.
 
Sv: Allting är relativt :)

Japp, exakt likadan! Behöver hästen ny regnjacka så får hon det, oavsett ekonomin. Men själv sticker det i hjärtat om jag behöver köpa nytt till mej själv och det kostar över 300,- :D

Mvh Domino_s
 
Sv: Allting är relativt :)

Skönt att man inte är ensam då:)Kan vara löjligt glad över saker jag köpt åt hästarna men själv kan jag gå på kupan och handla......
 
Sv: Allting är relativt :)

Jag är precis likadan :o försöker prioritera mig själv först ibland men det slutar nästan alltid på samma sätt , hästen får sitt och jag får vänta
:D
 
Sv: Allting är relativt :)

Ska vi jämföra skokostnader för mig och hästen ;)

Jag börjar nog unna mig själv bättre grejor, hästen har alltid fått kvalité och jag nöjt mig med "Eldorado" fast det kanske blir dyrare i längden då de sakerna aldrig håller lika länge...
 
Sv: Allting är relativt :)

Japp, likadan. Undrar var jag skulle lägga alla pengarna om jag inte hade djurenO_o
Tänk er nya skor för en si så där 2300:- var åttonde vecka!
 
Sv: Allting är relativt :)

:D känner igen mig själv till punkt och prickar.

Gör så överlag, men det är ju så mycket roligare att ge :)
 
Sv: Allting är relativt :)

Jag har ingen egen häst, men det är fullt rimligt att köpa ett par ridbyxor för 1200 medan 600 för ett par jeans är hutlöst mycket pengar!:eek:
 
Sv: Allting är relativt :)

Jag är likadan! Det rev i själen när jag köpte ett par vanliga skor för 1200 kr, men att slanta upp samma summa för ett par löparskor gör jag gärna igen, och igen, och igen... :D Samma sak med vanliga kläder, skulle aldrig köpa ett par vanliga byxor för 700 kr men de två senaste paren träningsbrallor kostade därikring.
 
Sv: Allting är relativt :)

Jag var sån, men jag har ändrat mig. Och det känns skönt. Jag ska inte må dåligt över att jag spenderar mycket pengar på mig själv. Jag är trots allt viktigast i mitt liv och det är viktigt att jag mår så bra jag kan göra! :)
 
Sv: Allting är relativt :)

Absolut.
Jag sätter alltid djuren först.

Fast sen har jag så korkade prioriteringar också att när jag ska köpa mat så kan jag gå och jämföra priser och fundera och tycka att det är dyrt och sedan kommer jag till godishyllan och plockar bara det jag vill ha utan att ens fundera.
:meh:
 
Sv: Allting är relativt :)

Ja, jag tycker 500 för sjukgymnast/kiropraktorbesök för mig själv är dyrt och går inte så jätteofta, men kör iväg med hästen för 1500 lite då och då när jag har råd.
Men jag sätter ju djuren först, de kan ju inte välja själva. Jag kan låta bli att anstränga mig om det gör lite ont någonstans.
 
Sv: Allting är relativt :)

Jag hostar gärna upp många hundralappar för både kläder och hästprylar, men får för mig att spara in pengar på exempelvis mat eller andra nödvändigheter.
Som i går... Jag hade precis handlat onödiga kläder för några hundra, och skulle äta middag på ett café. Jag var sugen på en räkmacka, som kostade 84 kronor, men valde den billigare skagenbaguetten för 69 kronor. :banghead::D
 
Sv: Allting är relativt :)

Japp. Jag lever halvmöblerat och ganska spartanskt eftersom jag är för snål för att skaffa mig lite möbler från blocket, men lägger gladeligen tusenlappar på hundkurser:p
 
Sv: Allting är relativt :)

Jag slänger nog iväg mkt pengar på både mig själv och hästarna. Däremot drar jag in på mat och tandkräm och annat trist. Ni kan tänka er mig i fina märkeskläder stå på Willys och bli skitglad för mat som man får för halva priset när det är nära utgångsdatum. Lite retligt är att de jädrans etiketterna är självlysande :mad:
 
Sv: Allting är relativt :)

Jag var likadan då jag hade häst. Betalade gladeligen 600 spänn för en kiropraktorbehandling åt hästen, men egna jeans (som håller i flera år) fick inte kosta mer än 400.
Sjukt är det, men... ;)
 
Sv: Allting är relativt :)

Hahaha där kände jag igen mig :D Snål är jag inte men varför betala extra för sånt som typ mat, när man ändå kan få det lika bra för halva priset..
 
Sv: Allting är relativt :)

´kl

Jag var sådan men har blivit bättre efter att en vän var med mig och handlade,vi började på granngården och jag köpte 2 täcken till hästarna a 1600kr sen fortsatte vi till en klädaffär där jag hittade en snygg tröja som jag klämde o kände på men inte köpte,ute ur affären frågade hon varför jag inte köpte tröjan,jag tyckte ju om den, nej,den var för dyr...........198kr :o:banghead:
När hon påpekade faktum för mig så gick jag tillbaka o köpte tröjan,numera tänker jag på henne varje gång jag tänker,nej det där är för dyrt,så jag har massor med nya kläder.
Fast jag gnäller fortfarande och nya valpens vinterkläder är både dyrare och fler än mina :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp