Alltså, vad heter pluppen

Rie

Trådstartare
sim man sätter i vasken i groventrén när man fyller den med vatten?
Har en tvättbänk som numera saknar sin plupp.
Jag har försökt googla efter den men det är svårt när jag inte har namnet på prylen jag söker.

Den har nämligen försvunnit/flyttat hemifrån/avlidit någonstans konstigt till för det är länge sedan vi såg till den.
Jag lånar från tvättstället och det går om jag bara ska tvätta upp något som hastigast men den passar inte så bra att den håller kvar vattnet någon längre tid.
Affären för badrum, toaletter etc hade den inte.

Jag har också provat med gummigrejen jag stängde hästarnas badkar med men den är för stor.

Någon som vet namnet på prylen och kanske också var jag ska söka?

Till en sådan här
https://www.bing.com/images/search?...1f278db894f3ea7b2552afa1896433d0o0&ajaxhist=0
 
Om det inte är en vanlig diskpropp i gummi så tänker jag mig att "sil för diskho" kanske är vad du letar efter? Kan sitta i hela tiden och trycks ner när man vill plugga igen.
 
Jag gillar den här
254x254.jpg
 
Kan du hitta någon märkning på tvättbänken och kolla med tillverkaren för reservdelar?
Mät hålet och ta med dig en linjal och mät varenda diskhopropp du ser, det kan finnas sådana på affärer där du minst anar det! ;) (Byggvaruhus, Jula, Claes Olsson, mini-ICA ute i obygden osv.)
Min gamla diskbänk behövde en propp med pigg i mitten och det var inte lätt att hitta då i alla fall!
 
En väl sorterad VVS bör ha de där. uppge ca mått så får du med flera hem att prova.
Jag började i en sådan affär. Trodde ju att det var en enkel match att bara gå in och köpa där.
Nepp, så lätt var det inte.
De hade bara två olika sorter, båda hade jag hemma som jag använt till badkar men de passar inte.

Jakten går vidare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver 2 spagettiburkar, men är låst med storleken. De bör vara 25-26 cm höga. Inte högre, då blir det för höga för lådan. Inte...
Svar
7
· Visningar
704
Senast: Rie
·
Äldre Jag har sällan klänning. Det finns dock ett gäng i garderoben. De har använts till dans och annat. Nu tänkte jag mig använda en och...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp