Alltså varför svarar man

cactuspower

Trådstartare
..på en annons med grejer om man nu ändå inte har pengarna?

Hej!

Jag är intresserad av det blå/gula schabraket.
Men jag vill inte betala 220 spänn för ett
begagnat schabrak, då jag kan få ett nytt för
billigare penning.

Kan säga att det är hansbo schabrak som kostar runt femhundralappen nya, med fina kantband etc. nu är de flesta redan sålda dock men i alla fall. Varför hör man av sig om man nu inte ens är redo att betala det priset och skriver att man lika gärna kan köpa ett nytt i stället? :confused:

Sv: Alltså varför svarar man

Har råkat ut för samma sak... En tjej skulle ha min voltigegjord, men det visade sig att hon bara ville ha den om jag tog ett slitet gammalt täcke i inbyte.

jag tror inte hon tänkte på att schabraket är ett kvalitetsschabrak, och det är klart hon kan hitta ett billigare, nytt -från börjes. Vilket jag tror var hennes tanke.

Samtidigt tänkte hon väl att du ev. går ner i pris om hon skriver så.

Visserligen. Jag har gett folk t.ex. 10% rabatt vid större mängder grejer men inte på de enskilda artiklarna jag sålt. Tyckte det bara var lite luddigt hon det hon skrev. Tyckte inte det gick fram så bra i texten att hon ville pruta heller :smirk: , hon kunde ja lagt ett bud eller liknande. Men men, det schabraket är redan sålt så det kvittar ju..

Tja folk är allt bra konstiga alltså..
Man vill ju knappast "ge" bort grejerna heller...

Jag fick ett roligt svar på en annons jag med nyligen satt ut, då jag sökte medryttare.
Tjejen var intresserad av att bli medryttare på den häst jag satt ut annonsen på och hade varit inne på min hemsida och sett att jag hade flera hästar och undrade om hennes kompis kunde bli medryttare på min andra D-ponny. Jag mailade tillbaks till henne att jag redan hade medryttare på den, så jag var inte i nåt behov av några fler på honom just nu.
Då svarade hon tillbaks. Ok, jag har andra projekt på gång och för den delen så har jag nog ändå inte tid att bli medryttare.
:eek: Varför svarar man då på annonser egentligen. Tror dom inte att man har annat att göra än att sitta och svara på oseriösa svar.

äh, sådanadär finns det många av, inget att bry sig om. Halvtaskigt försök till att pruta. Har fått sådana mail många gånger när man ska sälja saker...

...he he går det så går det....kan ju alltid finnas nån som e desperat o säljer till vilket pris som helst för att få ihop cash.

Fast själv är jag alldeles för blyg för sådant, mer sån att 'är du säker på att du inte ska ha 250 istället för 200? du kan få mitt nya täcke oxå'

Ja det kan man fråga sig? Det verkar finnas många sådana som lever helt i sin egna fantasivärld.
Jag har en häst till salu på min hemsida och det står att han har vunnit 1.45 och har placeringar i 1.50, han är lättriden, aldrig varit halt + vad han kostar, ändå är det många som mailar och skriver att de inte har några pengar men undrar om de kan få honom på foder.
Hur tänker man då? :confused:

... inte på ett intressemail för en annons man lagt ut. Minsta man kan göra är att bekräfta att man fått fått mail men att man inte är intresserad.

Zlatan skrev:
Ja det kan man fråga sig? Det verkar finnas många sådana som lever helt i sin egna fantasivärld.
Jag har en häst till salu på min hemsida och det står att han har vunnit 1.45 och har placeringar i 1.50, han är lättriden, aldrig varit halt + vad han kostar, ändå är det många som mailar och skriver att de inte har några pengar men undrar om de kan få honom på foder.

Fråga kan man alltid, kan ju inte bli sämre än ett nej. Hälften vågat, hälften vunnet.

Zlatan skrev:

Klart du ska låna ut den på foder, så att du sen kan få tillbaks den när den som lånat den tröttnat eller den skadat sig:angel: och den kanske inte är värd ens hälften så mycket pengar :angel:

mizz skrev:
Fråga kan man alltid, kan ju inte bli sämre än ett nej. Hälften vågat, hälften vunnet.

Jo men VEM lånar ut en häst på foder när det står att den är till salu . En häst som dessutom hoppar svår klass.
Det finns ett rätt rejält värde i sådana hästar.
Ok om det var en jätteduktig ryttare med meriter, som sökte efter bra hästmaterial men nu senast var det två tjejer 14 och 16 år som ville ha honom på foder. De lovade att de skulle träna för tränare minst en gång i månaden med honom.

jag har oxå fått såna mail."Att det kan jag köpa billgare nytt".
Varför köper dom inte det då ....Det finns underliga människor.

*lånar*

Tror att många tycker att det är lättare att vara lite anonym när det gäller mailsvar på annonser. Råkade själv ut för det då jag håller på och sälja en sadel. Tyvärr händer detta inte bara då och då utan jag tycker tyvärr att det förekommer alldelles för ofta. Det verkar som om många tappar all känsla för hur man skall uppföra sig.

Det var tex en tjej som var jätte intresserad av sadeln och skickade flera mail och frågade massviss med saker om sadel och ville även att jag skulle skicka kort på sadeln. Hon ville bla ha kort på stropparna och sadelputorna m.m. Sammanlagt var det väl ca 10 kort.
Det låg alltså en hel del arbete från min sida när jag svarade på hennes mail. Efter att jag hade besvarat över 15 mail så frågade hon:
Vad var det du skulle ha för sadeln?
Jag skrev tillbaka:
6500:- eller bud som det stod i annonsen.
Hon svarade:
Nä det var för mycket så jag skall fortsätta leta vidare.

Hon bekymmrade sig inte ens att lägga ett bud om hon tycket att 6500 var för mycket. Det tolkar jag som om man inte var intresserad från början.

Är det inte bättre att fråga efter priset direkt om man nu har en viss gräns i stället för att slösa bort allas tid?

Fast vissa har kanske alldelles för mycket fritid och inget vettigt att göra.

Mvh

Tora

Tora skrev:
*lånar*

Tror att många tycker att det är lättare att vara lite anonym när det gäller mailsvar på annonser. Råkade själv ut för det då jag håller på och sälja en sadel. Tyvärr händer detta inte bara då och då utan jag tycker tyvärr att det förekommer alldelles för ofta. Det verkar som om många tappar all känsla för hur man skall uppföra sig.

Det var tex en tjej som var jätte intresserad av sadeln och skickade flera mail och frågade massviss med saker om sadel och ville även att jag skulle skicka kort på sadeln. Hon ville bla ha kort på stropparna och sadelputorna m.m. Sammanlagt var det väl ca 10 kort.
Det låg alltså en hel del arbete från min sida när jag svarade på hennes mail. Efter att jag hade besvarat över 15 mail så frågade hon:
Vad var det du skulle ha för sadeln?
Jag skrev tillbaka:
6500:- eller bud som det stod i annonsen.
Hon svarade:
Nä det var för mycket så jag skall fortsätta leta vidare.

Hon bekymmrade sig inte ens att lägga ett bud om hon tycket att 6500 var för mycket. Det tolkar jag som om man inte var intresserad från början.

Är det inte bättre att fråga efter priset direkt om man nu har en viss gräns i stället för att slösa bort allas tid?

Fast vissa har kanske alldelles för mycket fritid och inget vettigt att göra.

Mvh

Tora

Usch sånt gör mig väldigt irriterad. :mad:

shampiz skrev:
Klart du ska låna ut den på foder, så att du sen kan få tillbaks den när den som lånat den tröttnat eller den skadat sig:angel: och den kanske inte är värd ens hälften så mycket pengar :angel:

Ja eller hur. :eek:
Det är alltid trevligt med lite spänning i vardagen. ;)

Zlatan skrev:
Jo men VEM lånar ut en häst på foder när det står att den är till salu . En häst som dessutom hoppar svår klass.
Det finns ett rätt rejält värde i sådana hästar.
Ok om det var en jätteduktig ryttare med meriter, som sökte efter bra hästmaterial men nu senast var det två tjejer 14 och 16 år som ville ha honom på foder. De lovade att de skulle träna för tränare minst en gång i månaden med honom.

Hahahahaaa! Herregud! :rofl:
Vilka naiva stackare :crazy:

Jag tycker att man kan se motsatsen ibland på annonssidorna - människor som tar för rejält betalt för sina saker! Bland annat så hittade jag en annons förut på en tömkörningsgjord (med bild och allt) som var ifrån Börjes. Då skulle människan ha mer än 100 kronor MER än vad den kostade ny ifrån Börjes! :eek: Hur tänker man då, undrar jag? :D

*KL*
Jag hade en sadel till salu för ett tag sedan. En person var intresserad av sadeln, men tyckte att den var för dyr pga hon skulle betala den med sina studiemedel. Och?

En annan skrev att hennes häst behövde en annan sadel, men hon hade dåligt med pengar. Därför bjöd hon hälften av det pris jag hade satt, som inte var något överpris utan marknadsmässigt. Hon hoppades att jag inte tog illa upp. Jag var på dåligt humör när jag läste mailet så det åkte iväg ett surt svar att det inte var min sak att lösa hennes ekonomi.

Sedan har vi, som sagt, alla de som har 511 frågor och vill ha bilder, men sedan inte är intresserade. Eller de som gärna vill ha grejorna, men inte kan betala förrän då och då. Sorry! Inga pengar - inga grejor.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 625
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka