Allvarlig olycka på Ribersborg

Sv: Allvarlig olycka på Ribersborg

Jag satt vid hindret som hinderdomare och såg olyckan, hästen missbedömde avståndet trampade om och då satte frambenen på gravens kant och gled ner i graven samtidigt som den försökte hoppa.

Måste bara fråga en sak, varför bad ni inte den hop med okänsliga människor som flockades runt hindret efter olyckan att gå undan.

Har aldrig under alla år sett folk som frivilligt springer fram för att titta och sedan stå kvar :crazy:

Tyckte det var mkt obehagligt att se alla människor som skulle titta

Finns ingen tystnadsplikt som hinderdomare, dock så kanske man skall vara försiktig med vad sam säger om en specifik sak ;)

Det blir vi i alla fall informerade om att vi har. Och händer det en olycka ska vi i första hand hålla controllern (eller vad det nu blir motsvarade på ribbans nivå) informerad så denne kan skicka ut rätt hjälp och sedan ska vi som du skrev om innan agera "ordningsvakter" och hålla publiken undan tills personalen arbetat färdigt. Denna gången tror jag det var Lasse C som gav den informationen.

Jag bryr mig faktiskt inte om det inte är någon regelrätt tystnadsplikt eller inte utan accepterar det som önskas när jag är funktionär. Hade jag inte gjort det hade jag frågat eller avstått. Jag vet dock fortfarande inte vad jag tycker om det. Svårt.

Och som hinderdomare har vi tystnadsplikt vid olyckor :)
Dem har inte sagt något om tystnadsplikt till oss, men tack för den informationen det visste jag inte. Men har ändå bara sagt det som alla andra såg. Dem har enbart sagt att vi inte fick prata med pressen och inget annat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den polska hästen Bob The Builder miste tragiskt livet på terrängbanan under EM i fälttävlan. Nu har FEI:s veterinära delegat utrett...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pelle Magnusson har gjort sin sista tävling på Ribersborg. Och nu är det inte alls säkert att det bli någon fortsättning på den 15-åriga...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Swedish Eventing Trophy har gått in på årets tredje runda. Platsen är Ribersborg och Malmö. Det är finskt i topp i den enstjärniga...
Svar
0
· Visningar
304
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Anna Hilton och Matrix W är bästa svenska ekipage när helgens trestjärniga tävling med Nations cup inleddes med dressyr på fredagen. Hon...
Svar
0
· Visningar
445
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka