• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Travanti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 602
T

Travanti

Läste att det är bra att ge heta hästar aloe vera i fodret för att lugna ner dem lite. Någon som vet vart man får tag på sånt (eller någon annan dunderkur för krutburkar)

Sv: aloe vera

Istället för att tillsätta aloe vero kanske det är lite smartare att dra ned på kraften?

My_08 skrev:
Istället för att tillsätta aloe vero kanske det är lite smartare att dra ned på kraften?

Det va det första steget jag gjorde,men det har inte hjälpt...

Min häst klarar absolut INGEN havre inte ens en näve per dag :smirk:

Mycket betfor ska vara dämpade på heta hästar ,men Alovera får du tag på i hälsokostaffären ..

Mvh Mia

Jag använder de produkter som Forever Living Products säljer. Sök på alta vista så kommer det fram namn på återförsäljare. Deras produkter är något dyrare än de i vanliga hälsokostaffärer, men man får precis vad man betalar för. Kan även tipsa om att de har jätte bra salvor och sånt för sår! :idea:

Kolla efter Grenes åf.Företaget har tagit fram en aloe vera serie med bla drycken som kostar hälften så mkt som tex forever livings.
www.grene.se. Produkterna är så pass nya att det inte är säkert att de finns med på hemsidan. Men där finns info om tele nr osv.
Lycka till! Mvh M

Se upp bara så att du inte åker på doping! Froo m 1 feb så räknas aloe vera (vissa produkter med högt aloe vera innehåll) som doping . bla vissa av forever livings salvor o vet spray. Gå in och kolla på STC dopinglista. Hittar den under ridsportsförbundet. Det har varit mycket dopingfall under förra året. Jag undrar vad som skulle hända om dom började ta dopingtester på lokala tävlingar......Då skulle nog labben få lite att stå i. Hästägarna är för dåligt insatta i vad som gäller!!!

Aloe Vera juice köper jag i hälsokosten. Jag använde det till min som hade problem med magen. Det hjälpte på honom!

Jag har hört att det inte är bra att ge aloe vera-''juice'' konstant, att det är något i det som lagras i kroppen som alltså inte bryts ned....:confused:
Är det någon annan som vet mer om detta??????

holycherry skrev:
Jag har hört att det inte är bra att ge aloe vera-''juice'' konstant, att det är något i det som lagras i kroppen som alltså inte bryts ned....:confused:
Är det någon annan som vet mer om detta??????

Hm, det har jag inte hört något om...men jag ska forska lite i det :idea: Jag vet att om jag slutar ge det till min ena häst så rinner det som ur en ko därbak :crazy: Jag och hela familjen dricker samma juice varje dag. jag trodde inte att det hjälpte, så jag slutade efter några månader och först då märkte jag. Man blir piggare och fräschare och har ett bättre allmäntillstånd. ett exempel är min pappa som ALDRIG under hela mitt liv har kommit upp ur sängen före 10.00. Han går självmant upp kl 7 på helgerna nu :banana:

Alazan skrev:
Hm, det har jag inte hört något om...men jag ska forska lite i det :idea: Jag vet att om jag slutar ge det till min ena häst så rinner det som ur en ko därbak :crazy: Jag och hela familjen dricker samma juice varje dag. jag trodde inte att det hjälpte, så jag slutade efter några månader och först då märkte jag. Man blir piggare och fräschare och har ett bättre allmäntillstånd. ett exempel är min pappa som ALDRIG under hela mitt liv har kommit upp ur sängen före 10.00. Han går självmant upp kl 7 på helgerna nu :banana:

Det låter som något för mig!!! Jag sover gärna jämt om jag får... :crazy:

Kesella skrev:
Se upp bara så att du inte åker på doping! Froo m 1 feb så räknas aloe vera (vissa produkter med högt aloe vera innehåll) som doping . bla vissa av forever livings salvor o vet spray. Gå in och kolla på STC dopinglista. Hittar den under ridsportsförbundet. Det har varit mycket dopingfall under förra året. Jag undrar vad som skulle hända om dom började ta dopingtester på lokala tävlingar......Då skulle nog labben få lite att stå i. Hästägarna är för dåligt insatta i vad som gäller!!!

Tack för rådet,men vi är bara ett skogsridnings ekipage. Så inga tävlingar här inte..

Ni som ger aloe vera- juice till hästarna, hur mycket ger ni dem per dag?? Jag har köpt både åt mig själv och hästarna, men vet inte hur mycket de ska ha. De har bara fått en skvätt/dag hittills för att introducera det.

Liknande trådar

Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 315
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka