T
Travanti
Läste att det är bra att ge heta hästar aloe vera i fodret för att lugna ner dem lite. Någon som vet vart man får tag på sånt (eller någon annan dunderkur för krutburkar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
My_08 skrev:Istället för att tillsätta aloe vero kanske det är lite smartare att dra ned på kraften?
holycherry skrev:Jag har hört att det inte är bra att ge aloe vera-''juice'' konstant, att det är något i det som lagras i kroppen som alltså inte bryts ned....![]()
Är det någon annan som vet mer om detta??????
Alazan skrev:Hm, det har jag inte hört något om...men jag ska forska lite i detJag vet att om jag slutar ge det till min ena häst så rinner det som ur en ko därbak
Jag och hela familjen dricker samma juice varje dag. jag trodde inte att det hjälpte, så jag slutade efter några månader och först då märkte jag. Man blir piggare och fräschare och har ett bättre allmäntillstånd. ett exempel är min pappa som ALDRIG under hela mitt liv har kommit upp ur sängen före 10.00. Han går självmant upp kl 7 på helgerna nu
![]()
Kesella skrev:Se upp bara så att du inte åker på doping! Froo m 1 feb så räknas aloe vera (vissa produkter med högt aloe vera innehåll) som doping . bla vissa av forever livings salvor o vet spray. Gå in och kolla på STC dopinglista. Hittar den under ridsportsförbundet. Det har varit mycket dopingfall under förra året. Jag undrar vad som skulle hända om dom började ta dopingtester på lokala tävlingar......Då skulle nog labben få lite att stå i. Hästägarna är för dåligt insatta i vad som gäller!!!