Aloevera......

Y

Yoshi

Hej

Är det någon som har provat Aloevera till era hästar? Den flytande som man kan ge i fodret (en gul liten dunk).

Vad har ni för erfarenhet vad har varit bra eller mindre bra?

Sv: Aloevera......

Jag ger min häst aloe vera i fodret efter att ha fått tipset av mina kompisar.
Det jag märkt på ca 2 månader är att pälsen och man & svans är finare, bättre hovar, piggare och gladare häst och en stor skillnad på muskelaturen, konstigt nog, för det står inget om det på flaskan.

Jag tänkte prova till hästen men provade på mig själv först :)

Och tur var vell det, så jag slapp kasta borta pengarna :angel: för jag märkte absolut ingen som helst skillnad. Bara att aloen smakade skitäckligt!

Vadå vart köper man aloe vera då?
Vad gör det för hästen igentligen?

Har aldrig hört att man kan ha sådant till häst :S
Men jag är inte så insatt i allt heller, hehe..

Jag ger min häst aloe vera i fodret efter att ha fått tipset av mina kompisar.
Det jag märkt på ca 2 månader är att pälsen och man & svans är finare, bättre hovar, piggare och gladare häst och en stor skillnad på muskelaturen, konstigt nog, för det står inget om det på flaskan.

Vadå vart köper man aloe vera då?

Vad gör det för hästen igentligen?

Har aldrig hört att man kan ha sådant till häst :S
Men jag är inte så insatt i allt heller, hehe..

Aloe Vera finns att köpa i de flesta ridsportbutiker, på internet och privat. Det gör ganska mycket för hästen, som för andra djur och männsikor. Det är liksom bra för allt, både i förebyggande syfte och för tex hästar med eksem, klåda, mm.
Aloe Vera finns både som drickbart och som salvor.

hej, det beror på hur stor din häst är, men ungefär 50-100 ml 1-2 gånger dagligen. 1 dl per dag är "tumregel"

hej, det beror på hur stor din häst är, men ungefär 50-100 ml 1-2 gånger dagligen. 1 dl per dag är "tumregel"

Oki då det är en mindre ras dvs islandshäst får det bli 1/2 dl.

Tack för svaret.

Ska bli kul att se om det gör någon skillnad

Mvh

Jag säljer Forever Livings produkter. Dricker själv ca 6 cl om dagen, den finns i 3 smaker, en för alla. Min häst får ung. lika mycket i betfodret. Aloe Vera rensar i tarmsystemet, bra för min och hästens mage. Man får i sig alla vitaminer utom D,men även B12 som vegeterianer brukar lida brist på, samt de flesta miniralerna. Min förra häst var eksem häst, där krävdes det längre bruk av AV innan det syntes resultat. Nuvarande häst hade hovsprickor på båda fram, är borta nu. Skall du använda AloeVera se till att du får så koncetrerad AV som möjligt FLP Aloe Vera drycker ligger på mellan 95-97 % AloeVera. LYCKA TILL.

okey tack så mycket..

Då ska jag ta och testa det tror jag..

Aloe Vera finns att köpa i de flesta ridsportbutiker, på internet och privat. Det gör ganska mycket för hästen, som för andra djur och männsikor. Det är liksom bra för allt, både i förebyggande syfte och för tex hästar med eksem, klåda, mm.
Aloe Vera finns både som drickbart och som salvor.

Jag säljer Forever Livings produkter. Dricker själv ca 6 cl om dagen, den finns i 3 smaker, en för alla. Min häst får ung. lika mycket i betfodret. Aloe Vera rensar i tarmsystemet, bra för min och hästens mage. Man får i sig alla vitaminer utom D,men även B12 som vegeterianer brukar lida brist på, samt de flesta miniralerna. Min förra häst var eksem häst, där krävdes det längre bruk av AV innan det syntes resultat. Nuvarande häst hade hovsprickor på båda fram, är borta nu. Skall du använda AloeVera se till att du får så koncetrerad AV som möjligt FLP Aloe Vera drycker ligger på mellan 95-97 % AloeVera. LYCKA TILL.

Det är den produkten (från det företaget) som jag menar men gul liten dunk :angel:

Ska börja i morogon så får vi se hur det ter sig framöver, tror att det kan vara bra.

Missade bara att säga att det är ju inte gratis, gjorde ett snabbt överslag om jag ger 1/2 del per dag så blir det i kr ca 400 i månaden..........

Inte gratis

...och vad kostar allt det andra vi köper till våra hästar, biotin mot hovsprickor, e-vitamin som antioxidant etc etc etc...

då är ändå aloevera en naturprodukt, där hästen kan ta upp ämnena i naturlig form, inga artificiella grejor. och så kanske inte de andra sakerna behövs.

1 liter Aloe Vera kostar 270 kr köper du 3 dunkar samtidigt får du 100 kr rabatt, av mig i alla fall, vet inte hur andra gör, men tror att det är ganska vanligt. Min häst får 6 cl/ dag vilket ger 14.22/dag alltså 426.60 kr/månad. Detta gånger 2 eftersom jag själv dricker lika mycket. En ask cigaretter kostar ca 45 kr, om jag röker 15 cigg om dagen kostar det mig 1012,50 kr/månad. Eftersom jag inte röker så har jag råd och får pengar över att ge både min häst och mig själv den "bränsle" som vi behöver.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 197
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 992
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka