Sylvatica

Trådstartare
Var på Alpacavisning igår och blev helt förälskad i dessa ulliga små liv! Men vad är egentligen en alpaca? Ett slags lama? Finns det alpacauppfödare i Sverige? Jag har alltid varit stormförtjust i får men dessa alpacor är ju nästan ännu fräckare!

Sv: Alpaca

Javist er de søte. :love:

Alpakka er i likhet med lama, guanaco, vicuna og kamel en "kamelid". Alle disse artene kan krysses med hverandre og få forplantingsdyktig avkom, så de nært i slekt.

Det finnes alpakkaoppdrettere i Sverige, opptil flere tror jeg. Det finnes også noen i Norge og Danmark.

Anbefaller deg å søke på engelske/amerikanske nettsider (alpaca) og lese alt du kommer over, det er masse bra informasjon der ute. :)

Kamelider... Hihi, när jag skaffat min framtida drömgård får det nog bli ett par alpacor!

Vi har Sveriges äldsta och största uppfödning av lamadjur (lama och alpacka). Du får gärna höra av dig om du vill veta mer! www.hejdeholm.se

Liknande trådar

Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 046
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: Bullen22
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 825
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka