Bukefalos 28 år!

Alternativa Amigohalsar?

Fredag

Trådstartare
Är det någon därute som har hittat andra halsar som passar till Horseware Amigo utetäcken?
Tycker de är toppen, men alldeles för dyra att köpa lösa...
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Fast det finns gott om lösa halsar till amigotäckena att köpa begagnat på alla olika sajter, så kolla där!

Letade efter bucas hals eller något som skulle passa till dessa och det däremot var stört omöjligt att hitta, överallt var det bara amigohalsar... (Hade dock turen att hitta en utgående modell på börjes för endast 200:- visseligen inte helt rätt storlek, men det funkade.)

Så mitt tips är att kika på begagnat. :)
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Köp lite lös kardborre i rätt bredd och sy på vilken hals som helst, alla hws halsar är för smala för flera av mina hästar. Skall faktiskt precis göra samma sak själv då jag kom över ett tjockt amigo på superrea så kunde inte stå emot, har en tjock marinblå (samma som täcket) hals från hansbo som ändå inte funkar med den infästning den har idag (korkad placering) så skall sy på kardborre istället och använda den till amigo täcket, dubbelt så stor som hw halsarna så blir perfekt.
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Åh, inte ens tänkt tanken att de finns till salu begagnade...! :)

gylle: Min "att-sy/laga-hög" är gigantisk redan, inte min grej helt enkelt även om jag håller med om att åtgärden egentligen är enkel!
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Jag tycker att det äldre fästet med blixtlås är bättre o betydlig lättare att sy på. Kardborret är för tjockt. Fast det var väl Rambo:crazy: Spelar roll.
Bucas halsarna är hutlöst dyra.

Leta du på nätet.:)
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Jag har letat nu, men gått bet - satt ut en annons istället! :)
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Amigo har bara fästen typ som vanliga halsar alltså inte hela vägen, men naturligtviis måste de köra med andra spännen än alla andra så det skall vara breda kardborreknäppningar istället för krokar som på andra för att stämma med täcket.
Blixtlås har jag bara dålig erfarenhet av de går sönder direkt eller så proppar de igen sig med lera.
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Jag har som nödlösning använt Tyfon-halstäcket från Börjes till mina Rambotäcken (samma fästen som Amigo). Fungerar utmärkt även om hasttäckets kardborren är smalare än ringarna på täcket. Det halstäcket är däremot ofodrat.
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Har du tittat på Charlies Häst & Hund's bruna halsar ?

Dom har Likadana fästen och priset är mycket mindre...
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Amigo har bara fästen typ som vanliga halsar alltså inte hela vägen, men naturligtviis måste de köra med andra spännen än alla andra så det skall vara breda kardborreknäppningar istället för krokar som på andra för att stämma med täcket.
Blixtlås har jag bara dålig erfarenhet av de går sönder direkt eller så proppar de igen sig med lera.
Mina blixtlås har inte gått sönder på mer än 10 år, men så rullar sig mina hästar INTE:p

jag har inventerat o har en BRUN fodrad hals i L över....
Har inget brunt täcke:crazy:
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Har du tittat på Charlies Häst & Hund's bruna halsar ?

Dom har Likadana fästen och priset är mycket mindre...

Är du verkligen säker på att den har samma fäste, ser ju inte ut så på bilderna, den på charlies ser ju ut att ha två breda kardborreknäppen medans amigo har fyra smalare ?
 
Sv: Alternativa Amigohalsar?

Jag svarade på aramis inlägg om det fanns halsar till Bucastäckena som är billigare än originalet. ...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 405
Senast: Corax
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp