aluminiumgolv transport

jennyjenny

Trådstartare
Jag måste byta golv i min transport och funderar på aluminiumgolv även om det är dyrare.
Lägger man in bara aluminiumplåt eller har man plywood under? isåfall - vilka tjocklekar?
Om man har bara aluminiumplåt hur tjock skall den vara isåfall? Låter det inte i golvet om man har bara aluminium? Jag lägger ju min gummimatta på naturligtvis.
Någon som har andra bra synpunkter och tips?

Sv: aluminiumgolv transport

Du lägger in bara aluminiumgolv, ingen plywood under. i stället för gummimatta kan du vulka på gummigolv, lättskött, tyst och stablit blir det. :)

Jag har för mig att om man bara ska ha aluminiumgolv så måste man ha något mellan balkarna (släpets chassi) och aluminiumet så att de inte kommer i direktkontakt. Nu vet jag inte vad det heter men något händer då med aluminiumet så att chassit kan börja rosta av det eller vad det var :confused:

Hur som helst var jag också inne på det där med aluminium, men har kommit fram till att jag ska ha enbart plyfa av diverse anledningar.

Prova med att kontakta någon av de svenska släptillverkare som brukar använda aluminium, dvs Boj och Umesläpet. Men du kanske vill göra allt själv?

Det Álin pratar om är galvaniska strömmar som leder till korrosion på det oädlaste materialet.

Jag vet från att ha pratat med båda ovanstående levernatörer att det är stor skillnad på aluminium och aluminium, en hel del utveckling har skett på vilken typ av plåt de använder till golven. Är materialet för dåligt så oxiderar plåten och blir skör.

Har själv aldrig hört någon som bytt till Al-plåt i ett gammalt släp, men varför inte? Kolla bara upp materialet ordentligt så att du inte åker på en nit.
Precis som Pooh säger bör du vulka fast mattan, eller snarare en gummimassa, så att du inte får urin under mattan som åldrar plåten (salt = korrosion!).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 502
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 660
Senast: Thera
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 201
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31