Amatörer eller proffs?

Camilla Osterman

Trådstartare
Får se om travamatörerna följer med för jag tycker det här är en intressant diskussion där vi kan ha glädje av varandra. Än så länge har vi ingen regel om hur många hästar man får ha i träning men man vet ju aldrig.

För oss är det ingen större skillnad mellan att vara proffs eller amatör. Det finns tränare som är proffs ena veckan och amatör nästa. Inte riktigt men nästan..:angel:

Sv: Amatörer eller proffs?

Jajamän, vi hänger gärna med in på galopp.

Jag tycker att det ska släppas fritt att träna andras hästar om man har möjlighet att få kunder. Det är bra att det finns licens på att träna häst men det behöver inte vara några särskilda krav från förbunden för att man ska få träna andras hästar. Den regeln begränsar bara företagsamheten.

Välkomna till Gräshoppelandet!!

Jo, visst måste det finnas någon form av kontroll. Det är stora pengar i omlopp och hästkapplöpningar är av tradition fulla av gangsters och skurkar!:devil:

Jag tror att vi har kommit längre inom galoppen men det finns naturligtvis en hel del kvar att göra! Den stora diskrimineringen för oss är stockholmare vs lantisar. När våra hästar tjänar pengar i Stockholm dras vårt transportbidrag in - men det är samma för proffs och amatörer.

Det känns jättekul om vi kan samarbeta, någon slags masochistklubb!:cool:

Om inte annat tycker jag att det är roligt att lära känna lite travamatörer. Nu känner jag mest dom gamla gubbarna, jag blev nästan överkörd av Holger Bengtsson idag.:grin:

Välkomna till Gräshoppelandet!!

Tack!

Jo, visst måste det finnas någon form av kontroll. Det är stora pengar i omlopp och hästkapplöpningar är av tradition fulla av gangsters och skurkar!:devil:

Naj, det måste bara vara inom galoppen i så fall. ;)

Jag tror att vi har kommit längre inom galoppen men det finns naturligtvis en hel del kvar att göra! Den stora diskrimineringen för oss är stockholmare vs lantisar. När våra hästar tjänar pengar i Stockholm dras vårt transportbidrag in - men det är samma för proffs och amatörer.

Ja men då är det ju jämna plågor i vart fall!

Det känns jättekul om vi kan samarbeta, någon slags masochistklubb!:cool:

Vad ska vår klubb heta? "Järnrör & påkar för amatörernas rättigheter" eller "För amatörerna i tiden" ?

Om inte annat tycker jag att det är roligt att lära känna lite travamatörer. Nu känner jag mest dom gamla gubbarna, jag blev nästan överkörd av Holger Bengtsson idag.:grin:

Detsamma. Vilken ära, att få bli överkörd av en sån legend!

Naj, det måste bara vara inom galoppen i så fall. ;)

:angel::angel::angel:

Vad ska vår klubb heta? "Järnrör & påkar för amatörernas rättigheter" eller "För amatörerna i tiden" ?

Snarare "Presumptiva bankrånare" eller, varför inte helt enkelt, "Masochisternas Riksförbund"?

Jag hade en karl här som tog ner ett träd. Han försökte stöta på mig för han trodde att alla hästägare var rika! Snacka om felslut!

Vi får väl försöka se om det finns några punkter där vi har gemensamma intressen. Förutom att vi gillar att ha ont och vara panka!

Apropå att bli överkörd så träffade jag Svante Båth inne på Jägers. Jag är ganska säker på att det var han i alla fall. Han verkade jättetrevlig, flyttade på sin bil och frågade om jag behövde hjälp.

Du vet väl att alla travtränare tror att de som har galopphästar har det gott ställt. :angel:

Svante, han har allt en räv bakom vardera örat.

Tror du det var därför Svante Bååth var så trevlig?? :angel:

Vi å andra sidan vet att allt travfolk har gott om pengar. Annars hade dom aldrig haft råd att köpa alla dom där stödhjulen.:p

Kolla bara Ludde, och Staffan såg också ut som en italiensk maffioso när jag såg honom i somras.:devil:

Är det svårare att vara shamateur inom travet än inom galoppen ?

Det är kul, när det är travlopp på Göteborg Galopp. Massor av travfolk kommer dit och höjar stämningen och omsättningen. Förförra året hade vinnande kusken ett födelsesdagspartaj där och måldomarna från Åby är alltid lika trevliga.
Undrar bara hur kuskarnas njurer mår efteråt, trots banpersonalen håller banan så jämn som möjligt. Hästarna verkar alla fall trivas och det är inte flera, som visar talang för galoppsporten än på vanliga travbanor.

Tror du det var därför Svante Bååth var så trevlig?? :angel:

Vi å andra sidan vet att allt travfolk har gott om pengar. Annars hade dom aldrig haft råd att köpa alla dom där stödhjulen.:p

Kolla bara Ludde, och Staffan såg också ut som en italiensk maffioso när jag såg honom i somras.:devil:

Undrar var jag har alla de pengarna? :crazy:

Ja, vilken bra idé! (Jag visste väl att det måste finnas något mer att göra i Blentarp än att hämta paket på Konsum som jag gör.)

Vi kan ha konstituerande möte för vår nya gränsöverskridande förening på pizzerian. :bump:

Ja, vilken bra idé! (Jag visste väl att det måste finnas något mer att göra i Blentarp än att hämta paket på Konsum som jag gör.)

Vi kan ha konstituerande möte för vår nya gränsöverskridande förening på pizzerian. :bump:

Det är ett Tempo, inte Konsum. Men väldigt välsorterat. Man kan hämta hästdroger och beställa vin ur beställningssortimentet!:d

Vi har också ett hästtäckstvätteri och en underbar bilmek, Blentarps Däck & Mek. :laugh:

Om du inte varit på 51:an har du missat en hel del. Folk kommer från när och fjärran för att njuta av deras pizzor! Och det är väldigt "open minded" i rasfrågor, allt från travare till islänningar och det mesta däremellan!:D

Det är ett Tempo, inte Konsum. Men väldigt välsorterat. Man kan hämta hästdroger och beställa vin ur beställningssortimentet!:d

Oups. :o

Vi har också ett hästtäckstvätteri och en underbar bilmek, Blentarps Däck & Mek. :laugh:

Låter ungefär som Blentarps Bluff & Båg... :D

Om du inte varit på 51:an har du missat en hel del. Folk kommer från när och fjärran för att njuta av deras pizzor! Och det är väldigt "open minded" i rasfrågor, allt från travare till islänningar och det mesta däremellan!:D

Det låter ju strålande! Då finns det nog några till här på buke som skulle kunna ha lite att snappa upp där...

Kan du lära mig att träna galopphäst sådär lite snabbt över en pizza också då? :idea: Hur svårt kan det vara liksom. :rofl:

Sniff, sniff. Jag tycker det luktar lite konstigt här!:cool:

Jamen, det är de. Diskar inte för annat än långa galopper, verkar det.
Åby och Göteborg Galopp skulle, rent faktiskt, kunne utveckla sitt samarbete ytterligare.
Satt till bords med travfolk på Jägers igår och vi kom inte upp att slåss.
:p

Jag trodde vi pratade om måldomare som var tvugna att titta på foton när vem som helst hade kunnat se att det var tvärtom utan den minsta lilla kamera!:angel:

Och jag och Conversation Piece har precis ätit pizza tillsammans och överlevt!

Hur var festen i övrigt???

Jag trodde vi pratade om måldomare som var tvugna att titta på foton när vem som helst hade kunnat se att det var tvärtom utan den minsta lilla kamera!:angel:

Och jag och Conversation Piece har precis ätit pizza tillsammans och överlevt!

Hur var festen i övrigt???

Första delen av ditt inlägg går inte alls att läsa på min dator och är iövrigt rent förtal :cry:

Jag hoppas att pizzan du och Conversation Piece åt (synd att man inte kan förkorta hennes långa nick till initialer :devil:) var varmare än maten på festen. Den hade jag annars glädje av även dagen efter. Kom nu inte och säg att det var dryckjommen. Jag var bara sällskapligt överrisslat och hade inget skallebank.
Årets ditten och datten gick mera eller mindre till de rätta och AnHol blev årets komet inom galoppen. Travparret Nilsson, Balla Allan och jag hade en liten tävling om vem, som skulle vinna de olika kategorierna. Jag är oblyg nog att få be meddela att jag vann.
Dansen gick som en dans och våra välkända slagskämpar gjorde inte skäl för sina rykten. Våra tjejor var förklädda till oigenkännlighet, men koncentrerade man sig på ansiktet gick det faktiskt att reda ut vem de var. Kul hade jag.

*kl*

Haha borde nog involvera mig lite i travet, spelade Trivial P. igår "Vilken travbana gick i ekonomisk kris 1994?" :p (OBS det är det danska TP och frågan löd typ sådär :p)

Hmm vi svarade fel (som på allt annat också iof... :angel:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 385
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 754
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 109
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka