ambulerande vs. klinik

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 880
L

lill_flesky

Det börjar bli dags att vaccinera + kolla tänderna på hästarna och jag har börjat fundera vad som eg. är billigast. Jag vill ha ut vet. hit då det är så mkt enklare för både mig och hästarna.
men vad tror ni blir billigast, att ta ut ambulerande från Ultuna (bor ca 2 mil från Ultuna) eller att ta ut vet. från "privat" klinik?

Sv: ambulerande vs. klinik

Kompisen vaccinerade med ambulatoriska 'alldeles nyss' och det blev billigare än klinik. Hon ringde på morgoen och beställde tid för vacc och ambulatoriska kom på förmiddagen. Hon betalade 700 kr för att få två hästar influensavaccinerade. Vilket är mindre hon betalat på klinik (och då tillkommer ju resan). Dock har hon inte lika långt som dig till Ultuna iofs.

När det gäller privatvet så får du nog ringa DEN vet och fråga, jag har betalat allt från 150 kr till 1000 kr (distriktsvet) för att få vaccinerat. En privatvet tog 950 kr för vaccination så där fick jag för jag tog ut honom för att få det billigare än distriktet =/ Nu sist betalade jag 150 kr för vacc. Då i samband med en hel del annat dock, hade jag ringt för BARA vacc hade det kostat mer. (Slutsumman var 1300 och då vaccinerades två katter, en häst, det gjordes böjprov på en häst och rörelsekontroll och undersökning av en annan, samt ytlig tandkoll av hund)

Jag betalade på Mälarkliniken 290 kr för vaccination (som en liten jämförelse). Tandrasp är väldigt olika pris på beroende på om de raspar manuellt eller slipar med maskin.

Men, ringa och fråga innan är det bästa för att veta vad som är billigast!

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 119
Senast: ildiko
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 079
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 813
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka