American Day på Jägersro!!

Sv: American Day på Jägersro!!

Då har jag ett par bilder på din häst :).

Jag var där på lördagen men lyckades missa alla westerntävlingar :(

Rasparaden var bra tyckte jag och quater racet var roligt att se. Har en hel del bilder därifrån som jag ska lägga in så fort jag orkar.

Så söt så jag bara vill äta upp honom. Här syns det ju bätre at han är palamino. Synd att jag precis köpt ny häst och definitvt inte ska ha fler nu.

*kl*

Jag var där och tittade under lördagen :D Jätte trevligt och mysig stämning, men ack så varmt :p

Här kan ni se några utav bilderna jag tagit, blev nästan 600 bilder så har inte hunnit fixa bilderna från racen ännu.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1090801_page0.html

Gordon: Din appis va jätte söt, men tror du inte han sprungit bättre om han slapp det knallrosa tränset ;) :p

Jo de är mkt möjligt. Vi hade ett snyggt läderträns men de var jockey tjejerna som absolut ville ha ett rosa så de var dom som raggade upp en del plast träns för att matcha dressen på jockeyn.:D

De kommer garanterat bli flera race bla i Göteborg där det finns en galoppbana i säve. Troligtvis efetr det kan det även bli i stockholm. Men de flesta bor i närheten av Göteberg dvs Västergötland.

Ni vet väl att Appaloosan har banrekordet över quatern och painten. De finns mkt running appaloosas i usa och dom går olika distanser tex.mellan 1978 och 1994 är dessa siffror. Dessa är Appaloosa World Records.
2007 appaloosahorse of the year. JESS STREAKIN
Alltime leading appaloosa money earner. WINGIT Lifetime: 32-26-5-2. 301,242 Dollar.

220 yards,time 12.15
250yards ,time 13.05
250 yards,17.51
3 furlongs, 30.10
5 1/2 furlongs 1.02
7 furlongs 1.29 .
8 furlongs 1.38 .
Allt detta går att hitta på Appaloosahorse club. the racing appaloosa.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
548
Senast: Acto
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
751
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 936
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V