Amerigos vidder

Sv: Amerigos vidder

Min erfarenhet: ungefär som 36 i prestige, ev liite vidare om något, men i mitt fall funkar +2 i amerigo och 36 i prestige på samma häst.

Svårt att jämföra helt rakt av med olika bommar. Men vad har du för vidd i versailles?

35-36 enligt min erfarenhet. +2,5 är en knapp 37a. Då jämför jag Classic'en, kan nog skilja lite mellan olika modeller också....

Jag har ungefär samma erfarenhet som ovanstånde gällande Amerigo kontra Prestige när det gäller storlekar. Jag har en Amerigo i dressyrmodell med bomvidd +1.5 och en Prestige hopp med bom 35.

Senast ändrad:

jag hade en 36:a, den var ngt för vid.

Nu har jag hittat en Amerigo cc med + 2 som jag är väldigt intresserad av, men det kanske blir för brett. Vill dock ha fårskinn under o det hade jag inte på prestigen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Aleel
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka