Amigo Jersey Cooler till shettis

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte beställa Amigo Jersey Cooler svettäcke, men Amigos täcken är ju så stora i storlekarna :eek: Ponnierna har 105 cm i vanliga fall - vilken storlek bör jag beställa Amigotäcket i då? Det finns 90, 95 och 100.

Sv: Amigo Jersey Cooler till shettis

Jag skulle ta 90. Det är 4'6" vilket de flesta andra täckestillverkare översätter till 105 cm.

Sv: Amigo Jersey Cooler till shettis

Det bästa är väl att TS mäter hästarna enligt anvisningarna i storleksguiden. Det måttet motsvarar hur långt täcket är från mitt fram på bogen och hela vägen bak i centimeter enligt vänsterspalten i tabellen.

http://www.stromsbergsgard.se/layouts/ebdesign1/sizechartrugs.gif

Ett täcke i jersey vill man ju inte ha för stort i och med att materialet är lite elastiskt, då blir det dålig passform i bogen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: Elektron
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 621
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 879
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V