Amigo mio stable sheet?

kolfinnur

Trådstartare
0gr fyllning, 100% polyester. Hur funkar det? Kyler det? Värmer det?
Har nämligen en BoT ryggvärmare som min häst ska ha på natten, letar ett täcke att sy in den i. Fleece blir inge bra, i så fall är ull bättre. Men i stallet ligger temperaturen på någon + på vintern, och hästen är bara spår/filtklippt. Är rädd att ull blir för varmt, och Amigo Insulator är ju 150g, det kanske också är för varmt :crazy: Så frågan är hur bra ett ofodrat stalltäcke funkar? Vill ju inte att han ska bli kall heller!

Sv: Amigo mio stable sheet?

Puttar upp lite med ännu en fråga:

Hur stor är skillnaden för hästen med 110g resp 150g? 110g+ryggvärmare är ju varmt, men hur mycket gör 40g? Amigo täckena passar så bra på pålle... funderar på att lösa det genom att ha ryggvärmaren på i hagen istället

Enligt mej varken värmer eller kyler ett 0gram-täcke utan hade använts av mej innan tävling/träning för att hästen inte ska bli onödigt skitig, typ på sommaren ifall detn annars går utan täcke.

Jag hade sytt en "påse" i samma storlek som ryggvärmaren och sedan sytt på den på undersidan av tunt täcke(tex. de amigotäcke du nämde).
Denna påsen hade jag låtit vara sydd så att ryggvärmaren kan tas ut lätt och täcket kan tvättas.
Utanpå detta kan du lägga ditt vanliga täcke på.

Jag tycker inte 40-grams skillnad är betydande alls. Har flera bucas som vi använder från ca 7+grader till -15grader utan några som helst problem. (De rekommenderas +15grader till -30grader, men tycker själv det är galet för varmt vid +15, och -30 har vi inte här i malmö :p
Hästarna kan reglera sig väldigt bra. :laugh:

Ryggvärmaren har kardborrband som jag syr in i täcket, bara plocka ur då när det ska tvättas eller gör uppehåll :laugh: Blir nog till att satsa på ett amigo insulator medium, så får han ha det ute med ett skaltäcke på så länge han inte blir tokvarm. Nästa vinter ska han klippas mer så då kan han ha täcke inne. Amigo passar honom jättebra så hoppas det funkar!

Liknande trådar

Utrustning Håller på att planera garderoben till kommande pålle, och har fått ihop det mesta, änsålänge håller budgeten sig där den ska;) Det är... 2
Svar
30
· Visningar
2 044
Senast: nyponros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka