Bukefalos 28 år!

Anafranil i droppform

Dessy

Trådstartare
Min samtalskontakt tog idag upp frågan om jag skulle kunna tänka mig att prova anafranildropp. Jag har två dagar på mig att fundera och på onsdag vill hon ha ett svar från mig så hon kan diskutera behandlingen med läkare.

Det hon sa var att jag måste komma in varje dag (må-fre) i 2 veckor och att det tar några timmar varje dag. Bilkörning är då förbjudet och boende på öppenpsyk kan ordnas under denna period om jag hittar någon som kan vakta min hund, annars måste jag ta bussen då sjukresor blir för dyrt för mig (hennes tankar om ekonomin, men jag håller nog med att 160 kr t.o.r. känns lite väl mycket under 10 dagar).

Jag har googlat och googlat hela dagen men de flesta sökresultat handlar om anafranil i tablettform. Är det någon här som fått det här i dropp och kan berätta hur det går till och hur en känner sig under behandlingen, trött/pigg? Och hur bra hjälpte det?
 
Puffar upp min fråga lite då det är onsdag imorgon och jag måste ha bestämt mig. :nailbiting:

Ingen som har erfarenhet själv eller av nära bekant som kan berätta lite om behandlingen?
 
Jag har ingen erfarenhet men har du inte hittat nåt av värde när du googlat? Jag får flera träffar men man får leta i vissa inlägg.
 
Jag har inte googlat något mer och det kan hända att jag var lite för uppskruvad igår så jag inte letade allt för bra... :angel: Men jag får väl göra ett nytt googlingsförsök nu då :)
 
Gör det. Jag hittade inlägg om extrem trötthet och yrsel och kissnödighet av själva droppet :p annars inget särskilt.
 
Fick det en gång för många år sedan. Starkt preparat, inget förstahandsalternativ direkt. Är även starkt retande för blodkärlen i droppform. Hade ingen effekt på mig men just då hade nog inget gett någon effekt. Att testa anafranildropp är i samma nivå som att överväga ect enligt mig. Men det kanske finns de somärmer positiva. Om verkligen inget annat har fungerat kan det vara ett alternativ.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 072
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp