Semestra i Norrland

Araminta

Trådstartare
Vi funderar på att lägga en augustivecka någonstans i de nordligare delarna av landet. Letar efter tips på områden/platser utifrån följande:
- Vandring kommer vara främsta fokus men vi tänker oss dagsturer utifrån en fast punkt (stuga), snarare än tält.
- Vi slipper gärna bil. Vi har körkort och kan hyra bil om vi måste men tar oss helst runt kollektivt.
- Utifrån ovan så gissar jag att vi behöver hålla oss rimligt nära en tätort. Citysightseeing är inte prio men finns det kultur att se i närheten så är vi inte de som säger nej.
- Närhet till badbart vatten är inte heller prio men vore definitivt trevligt.

Någon som har tips utifrån denna väldigt vaga briefing? 😅

Höga kusten, otroligt vackert och samtidigt lättillgängligt. Man får snabbt lön för mödan då höjdskillnaden till havet är så markant. Närhet till bad - såklart. Fantastiska vyer.
Jag har många vandringstips i höga kusten om du är intresserad, även mer okända som är minst lika bra som kända Skuleberget.

Du sparar 160mil tur och retur jämfört med Abisko - som såklart är besöksvärt men något helt annat. Då ska man sukta efter fjäll!

Höga kusten, otroligt vackert och samtidigt lättillgängligt. Man får snabbt lön för mödan då höjdskillnaden till havet är så markant. Närhet till bad - såklart. Fantastiska vyer.
Jag har många vandringstips i höga kusten om du är intresserad, även mer okända som är minst lika bra som kända Skuleberget.

Du sparar 160mil tur och retur jämfört med Abisko - som såklart är besöksvärt men något helt annat. Då ska man sukta efter fjäll!
Är det inte väl optimistiskt att säga att man kan ta sig med buss där?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka