Analsäcksinflamation

verrdogan

Trådstartare
Vet inte helt säkert men börjar fundera på om mmin lilla grabb har lite problem med analsäckarna. han luktar verkligen röv och slickar sej mycket. kan de va en varningssignal?
Hur ska jag göra? Han lukatar ju onekligen dynga:angel:
Tycker synd om honom.
Va kan jag göra? kan han tränas som vanligt tills han är tömd?

Sv: Analsäcksinflamation

Ring till en veterinär för att boka en tid eller ta hjälp av någon annan kunnig person som kan hjälpa dej att tömma analsäckarna.

Sv: Analsäcksinflamation

Du kan kolla om analsäckarna är fulla. Men har du aldrig tömt så ska du inte ge dig på det.
Men för att kolla så känner du runt analöppningen med tumme och pekfinger. Tummen på ca kl 9-10 och pekfingret på ca kl 14-15. Det känns tydligt om de är fulla. Fast har man aldrig gjort det så kanske det är svårt ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: tanten
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 089
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka