Ändra bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mimmi_t
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 735
M

mimmi_t

Hej!
Jag har en alldeles underbar ponny , rider på vanligt tränsbett när jag tränar på ridbana (Även vid Hoppningen).Rider för tränare mm.
Men nu fram till problemet. Han är verkligen het under uteritterna , jag kontrolerar honom helt enkelt inte. Jag är egentligen emot att rida på annat bett , men nu känns det som ett måste.
Så , vilket bett skulle ni välja? Lite skarpare än tränsbettet , men ändå ett relativt "snällt" bett ?
Tack!

Sv: Ändra bett?

jag skulle nog testa med en pelhamstång.. jag rider min ponny på det å hon är både stark och het.. men välj en gummipelhamstång så blir det inets å skarpt som ett vanligt.. då kan du ju också vara väldigt snäll i handen:banana:

Ett jaktkandar skulle nog vara en bra ide.

jag skulle inte testat pelham som förstabett om du är ovan, och speciellt inte ett i gummi.

Jag vet inte HUR stark hon är, men det finns ju tränsbett med mer eller mindre skarpa mundelar. Kanske leta upp nåt sånt och prova.

Annars skulle jag också föreslagit ett jaktkandar, då det är ett ganska milt stångbett med liten hävstångsverkan.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 040
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 747
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka