Ändra namn i hotmail

miniea

Trådstartare
När jag en gång i tiden skaffade min hotmail-adress valde jag att bara uppge första bokstaven i mitt efternamn (fast adressen är förnamn.efternamn.. :cool: ), men när jag numera använder adressen till "viktigare" mail än jag gjorde då så vill jag att hela mitt namn står som avsändare. Gick till kontoinställningar och ändrade till hela namnet där, men fortfarande består avsändarnamnet av förnamn + bokstav i de mail jag skickar..
Har försökt googla men de svar jag hittar är alla så gamla så de stämmer inte med hotmails nuvarande utseende.

Hjälp någon?

Senast ändrad:
Sv: Ändra namn i hotmail

Även om du ändrar så att visat avsändarnamn ser ut som du vill så kommer dina utgående mail ju ändå att innehålla uppgiften att de skickats från kontot med det ursprungliga namnet. Kruxet är att hotmail (och andra webmailleverantörer jag känner till) inte är "ett konto-ID som har ett klartextnamn" utan snarare "ditt klartextnamn är ditt konto". Den minst dåliga workaround jag kommer på är att regga ett nytt konto med det namn du vill ha, och helt enkelt fasa ut det gamla kontot - medan du vidarebefordrar all inkommande post på det gamla kontot till det nya.

Misstänkte att det var så eftersom jag inte hittade några sådana inställningar någonastans.. Men tack för hjälpen! :)

Funkar det alltså inte att gå in på profil-edit details och byta namnet där? För när jag gör det så ändras nämligen avsändarnamnet på mina hotmail..

Nej fastän jag har hela mitt namn ifyllt där och hela namnet syns uppe i högra hörnet i hotmail så är namnet i avsändarraden på mina melj fortfarande Förnamn X..

Efter en del sökande och "går det faktiskt inte??" fick jag det fixat :D Det var inte i hotmail felet låg, utan i programmet jag kollar min mail med, alltså Windows live mail. Där kunde man klicka på egenskaper och där fanns mitt gamla namn kvar, så när jag ändrat det började mailen skickas med hela mitt namn :)

Aha! Jag använder ju itne det, då var det därför jag inte förstod varför det inte gick. Skönt att du hittade lösningen :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka