Andra provridningen

S

sufiiee

(hoppas jag la den rätt)

Ska provrida en häst för andra gången och jag vill tävla och träna hoppning med den. Vad är det jag ska tänka på då? Är det några speciella hinder man ska prova hoppa eller vad ska man göra? :)

Sv: Andra provridningen

Är det några speciella hinder man ska prova hoppa eller vad ska man göra? :)

Jaa... en liten bana kanske? Jag antar att du inte tänker tävla på jättehög nivå (?) eftersom du då antagligen skulle ha mer koll på vad du vill testa om hästen klarar... Men känn efter ni passar i hop och om hästen uppfyller dina önskemål angående hopp-kapacitet :idea:

Det finns inga rätt eller fel om hur många gånger man ska provrida en häst, jag provred bara min en gång. Jag tycker oftast man får känslan direkt om det är något man fastnar för och "kommer hitta knapparna på".

Men om du ska provhoppa en andra gång så kan det ju vara bra att testa lite titthinder, hoppa bana, kombination osv. Jag tror du känner rätt fort om det känns rätt med hästen eller inte :)

Svarar lite som de andra...!
Prova lite olika hinder, på en lagom nivå, en kortare bana? Pröva ett lite högre hinder oxå, mest för att se om det fungerar...!

Be även någon att filma, så du kan se hästens teknik, och även hur du tycker att ni fungerar tillsammans?

Vill du tävla så föreslår jag att du ber att få se hästen bli lastad och transporterad en bit så det inte blir en eventuell obehaglig överraskning sedan att hästen inte går att lasta eller får panik i trailern.

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid... 2
Svar
23
· Visningar
2 830
Senast: warg
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 131
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka