Ändra vikt på transport!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annagranstrand
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 824
A

annagranstrand

Hej
Någon som vet var man vänder sig om man vill "typa" om sin transport, dvs väga ner den så att det går att köra den med B-körkort. Är det vägverket man ska kontakta?

Sv: Ändra vikt på transport!!!

Ring till dom som säljer just din vagn.
De byter det som måste bytas för ner vägning. Typ draghansken på draget. Man försämrar vagnens dax skick.

Jag hade samma problem. Vagnen väger 1500 kg. Jag skulle bara behöva ändra till 1450 kg.
Men om jag skulle ändrat min vagn fanns bara 1360 kg möjlig het.
Jag sålde den har beställt en hely ny Henra får den vecka 22

Sv: Ändra vikt på transport!!!

Jag ringde till vägverket för att ställa just denna fråga, och de sa att man behöver åka till en däckverkstad och byta hjul som var anpassade för den nya totalvikten, dessutom behövde man (om släpet var nyare än ca -95) även justera bromsarna. Därefter måste man åka till bilbesiktningen för att besiktiga den i den nya totalviktklassen.
Det innebär att man måste skaffa nya hjul både sommar och vinter, kan bli ganska dyrt.

Jag bestämde mig för att leta vidare istället efter ett släp med den rätta typningen direkt.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka