Andrahandsvärde Barefoot

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 007
E

Egonson

Har ni någon aning om vad en begagnad Barefoot kan tänkas vara värd? Det syns ju att den är använd s.as. men den är hel och fin och välskött.

Har en till pållan nu och hon älskar den, men den passar ju inte så bra med min TN padd, sadelfan är ju för lång i baken så den går inte att spänna fast ordentligt :mad: :D

Ska försöka spara till en Torsion sadel istället.. Eller Freeform (Fitform? Kommer inte ihåg vilket det var :o )

Sv: Andrahandsvärde Barefoot

Har tänkt typ 3000 skr.. Nypriset är 4995 skr.

Förresten.. tror ni att man kan använda Barefoot fenders till en Torsion (med vanliga stigläderfästen alltså)?

Senast ändrad av en moderator:

Man brukar "som regel" dra av 20-25% av nypriset när man säljer en relativt ny sadel, så 3000 låter väl rimligt.

Ok.
Men mor min tyckte bestämt att 4500 var ett bra pris, men det är nog för mycket ändå kanske? Jag hade nog inte köpt en begagnad Barefoot för 4500 pix.. :confused:

Jag köpte ju min sadel förra sommaren närmare bestämt i juli. Fick då 2 års garanti på sadeln.
Får inte tag på säljaren just nu så jag frågar här så länge..
Hur gäller den garantin?
Gäller den även om man är allmänt missnöjd, eller gäller den bara om sadeln är defekt och därmed oanvändbar?

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en fitform, köpte den begagnad för 4500 inkl padd, sadelgjord, stigläder och stigbyglar. Den tillverkas ju inte längre och jag vet inte vad den kostade ny, men jag tror att den var något dyrare är barefooten...
Har även tittat på freeformen :love: - snygg och skön, rekommenderas!! ...om du vill hålla på med paddar vill säga. Jag har tröttnat :angel: och ska försöka få tag i en diddi special att prova på min häst.
Så vet du nån som har en sån och bor i Halland-pm:a gärna mig.

Tyvärr vet jag ingen som har en Diddi här någonstans. Men någon borde det ju finnas?
Efterlys provsadel med annons kanske?

Mm.. fast jag hade ju tänkt isf bara sälja sadeln utan tillbehör s.a.s. och då kanske 4500 blir lite dyrt.
Har också sneglat på freeform.. :love: MEN, min plånbok är ganska mager nu.
Därför jag ev ska sälja den nuvarande (har inge riktigt bestämt mig, efter att ha funderat ett tag nu i eftermiddag).

Har också kollat på Torsion Endurance eller Trekking :) Tycker om Endurance öppningsbara undersidor. Där kan man ju variera med eller utan padd.
Också har den ju så underbar färg Endurance :love:
http://www.torsion.nu/Endurance/Endurance126-b350pix.jpg

Hm får se hur det blir.

4500:- låter väldigt dyrt för en så "gammal" sadel,den blir ju lätt använd i utseendet & så.Nä,mer än 3000:- tror inte jag heller,Torsion sänker ju sina priser rätt rejält tex när dom säljer begagnat....

Hvis du prøver å selge den i Norge kan du sikkert få en del mer enn 3000,- SEK for den. Prøv å annonser den ut på www.dyrenett.no Gå til hestesidenes annonser)

;)

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
Western Skatteåterbäringstider snart! :banana: Då blir det en bomsadel för vår del. Just nu rider jag i en Knights Bareback och det funkar bra...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Praefatio
·
Utrustning Nu har jag lite penga- och sadelbrist.. Ska sälja min Flexion Supreme delvis för att den känns lite för stor och för att jag ändå inte... 2
Svar
23
· Visningar
1 872
Senast: Totola
·
M
Hästvård Behöver lite hjälp! Min häst är en 21 år gammal valack, och han tränas och tävlas ganska mycket. Han är i fantastiskt bra kondition och...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Monsterkaktus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka