andrahandsvärde bomlöst

orion_x

Trådstartare
Det här med bomlöst har ju blivit lite av en trend just nu, men finns det något andrahandsvärde på sadlarna? Är det lätt att sälja dem sedan?

Sv: andrahandsvärde bomlöst

Vad jag har sett på annonser så verkar värdet ligga ganska så högt. Letar själv efter en begagnad bomsadel för jag har inte råd med en ny. Dessvärre är dom fortfarande för dyra..

Jag har nyss sålt en av mina bomfria/bomlösa sadlar, det tog inte många dagar. :)
Om priset är rätt, så finns det gott om köpare. Jag har dock sett en del som nästan begär nypris för sin i varje fall köpta sadel, och då är det kanske svårare att sälja dem.

De flesta bomfria sadlar är kostar ca 10tusen nya. Om man kan komma ner någon/några tusenlappar då så köper man nog om man inte har haft bomfri sadel förr, utan vill prova.

Jag fick min Ansur Konklusion såld på mindre än en vecka, till exakt samma pris som jag köpte den för minus frakt + tullkostnader då förstås.

För min del var det krångligt. Det tog 4,5 månader att bli av med den och jag tyckte ändå inte att jag fick så mycket som jag hade förväntat mig. Kanske beror på vilken modell som är poppis för tillfället.

/T

Jag tycker att andrahandsvärdet är ganska högt...

Jag hade inga problem att bli av med min. Fick fort en spekulant som var intresserad och fick sålt sadeln för en tusenlapp mindre än det jag gav för den som ny och då var sadeln lite över året gammal.

Nu vet jag inte om priserna ser annorlunda ut på begagnat bomlöst, det var dock inte i år jag sålde min sadel.

Till er som sålde era sadlar: Varför gjorde ni det?
Lite nyfiken bara :devil:

Är påväg att sälja min Barefoot p g a det breda sätet. Har en gammal skada i höften sedan en skidolycka som jag känner av i den sadeln, däremot inte i Freeformen jag också provat.
Så jag kommer fortfarande att rida bomlöst, även om jag byter typ av sadel.
Andra som ridit i sadeln (medryttare etc) under samma "förhållanden" (samma häst, samma typ av ridning, lika lång tid etc) har inte känt av någonting, så antagligen beror mitt obehag bara på mig själv.

För min del är hästen sjuk och vi vet inte om och när han blir bra. Dessutom behöver jag pengarna till annat just nu, därför sålde jag min.
Ju längre jag väntat med att sälja, ju mindre hade sadeln blivit värd. Men jag tycker att det var mycket sadel för pengarna, helt klart prisvärd! :) För min del hade jag en Randol (ser ut som Torsion).

Jag sålde min ST comfort för att jag hellre ville köpa en ST espaniola.

/T

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025