Android launcher for dummie(s)

Wysiwyg

Trådstartare
Har lämnat Apple bakom mig och gett mig in i android-världen! :eek: Det är med stapplande steg må jag säga.

En kompis till mig tjatade så mycket på att jag skulle skaffa Nova Launcher för det skulle vara SÅ enkelt att få telefonen preciiiiiiiis som jag ville ha den. Eh? Alltså vad gör jag med den? Vad är meningen ska hända? När jag öppnar den kommer jag bara till massa tomma skrivbord? Fattar ingenting.

Help, bitte.

(Har ni andra androidtips får ni gärna dela med er av dem med. Anta att jag är helt tappad så kommer nog förklaringarna vara på en lagom nivå.)

Nu använder jag inte Nova själv, har en annan launcher, men tekniken är nog ungefär den samma.
Börja med att göra ett lite längre tryck på ett av skrivborden. Då ska du få fram en meny med typ Program (ikonerna till dem) Widgets och Bakgrundsbilder.
Via de här alternativen (kanske du har fler eller döpta lite annorlunda) kan du börja ställa in hur du vill att varje skrivbord ska se ut.

Du kan dra programikoner och widgets mellan olika skrivbord genom att hålla nere ikonen och samtidigt föra den till höger eller vänster kant.
Du tar bort ikonerna/widgetsen genom att dra dem uppåt tills en papperskorg eller liknande visas.
Genom ett längre tryck på en ikon utan att dra den någonstans får du fram en meny för den, olika beroende på din mobil och din launcher så där kan jag inte säga exakt vad som finns, men det kan vara byte av bild, byta namn - såna saker.

Kanske någon annan har något bra att lägga till eller rätta till :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka