anfaller och hotar!

Så gör en av mina hästar också. Jag låter helt enkelt bli att longera och tömköra honom. Har blivit förbjuden att göra det av min förra dressyrtränare. Han(hästen alltså :D) blir helt galen så det är inte värt den risken.
Han kan anfalla i hagen också men det är väldigt sällsynt. Men där kan jag iaf få honom att lugna ner sig.
Antagligen uppför han sig såhär pga att det varit hårda mot honom under inridningen. Det är en otroligt kaxig häst så inridarna har nog inte haft det lätt. Dessutom har han nog varit hingst lite för länge.
Men annars är han världens snällaste och goaste häst med mycket bus i. :love:

Ps.. att hästen litar på mig vet jag för han får aldrig panik och är så enormt trygg i sig själv och känner en trygghet i mig. Han har heller aldrig sparkats eller bitits.
Men det är ett underligt beteende han har. Det är inte en häst man befaller att göra si eller så utan man måste hella tiden samarbeta med honom...
 
Jag har fått hjälp av en tränare o vi har börjat med henne i rundkorallen, det går framåt! Tack för alla svar!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
403
Senast: tessan.g
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 101
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 220
Senast: Badger
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 540
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp