Ang. att sätta upp kameror i stallet?

Domino_s

Trådstartare
Vi har en som jag vet stjäler en himla massa hösilage och gud vet annat på kvällarna.

Jag är väldigt mån om att få slut på detta nu!

Hur gäller reglerna om att sätta upp en liten kamera som endast filmar några timmar under kvällen....?? Mot hösilagebalen.

Mvh Domino_s
 
Sv: Ang. att sätta upp kameror i stallet?

all filmning måste ha tillstånd...

av vem vet jag inte, men någon mydighet av något slag.....
 
Sv: Ang. att sätta upp kameror i stallet?

Är det nån som står uppstallad som du misstänker eller tror du att det kommer nån utifrån och stjäl?

om det är nån som är uppstallad såtycker jag att du ska filma och sedan ha det på fötterna när du konfronterar personen.
Tror inte alls att det behövs tillstånd för att skydda sin egendom. Det är en annan sak om man ska filma för att lägga ut på nätet, då behövs tillstånd från den som är på filmen.
Synd att min man jobbar, han hade nog haft koll på vad som gäller....är ju trots allt polis.
 
Sv: Ang. att sätta upp kameror i stallet?

Det finns väl en regel om att du måste sätta upp skylt?
Annars borde det vara fritt fram..
 
Sv: Ang. att sätta upp kameror i stallet?

Gäller denna regel verkligen på egen tomt eller i egen bostad/stallbyggnad?

Jag har förresten en följdfråga på samma ämne; om man har minderåriga hyresgäster, vad gäller då egentligen? Har en minderårig liten inhyrning som verkar ha lite svårt att hålla tassarna borta från höbalarna och vi har diskuterat här hemma om vi inte ska sätta upp en dold kamera alternativt sätta en synlig kamera. Diskussionen kom då upp om det är ngn skillnad om de som vistas i stallet är under 18.

Någon som vet? Och någon som vet vilka olika typer av enklare kamerasystem det finns att tillgå på marknaden? Eller om det kanske rentav finns riktigt bra attrapper att köpa, trovärdiga sådana alltså?
 
Sv: Ang. att sätta upp kameror i stallet?

Jag tror det är fullt lagligt, ja obefogad smygfilmning känns ju onödig över hela dagen, men absolut de misstänka timmarna!
Ett annat alternativ är att ligga i bakhåll :D
 
Sv: Ang. att sätta upp kameror i stallet?

jag såg på haraldy nyborg för runt 500,- men man måste "bo närma" då för att den ska räcka
 
Sv: Ang. att sätta upp kameror i stallet?

Vi bor nära så den ska jag ta o kolla på, det ska ju inte vara ngn dyr anläggning för permanent bruk utan bara för att försöka komma tillrätta med ett vad jag hoppas på tillfälligt problem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 172
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp