Bukefalos 28 år!

ang Graviditet & vänner?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zaria

Trådstartare
Hej

Någon mer än jag som känner att alla vännerna försvinner när man är gravid?
Är i v 34 nu och vart väldigt pigg fram tills v 30 ungefär,gjort mycket saker,gått ut mycket,umgåtts mycket med folk osv
Efter det fick jag såpass dåligt blodvärde att jag nästan svimma bara jag gick på toa och när bebis fixerade sig hade jag svårt att få benen med mig pga av att han/hon tryckte på nån nerv,nu är det lite bättre med både benen & järnvärdet,men vart tog vännerna vägen?

Ingen som frågar om man skall med ut eller nåt på helgerna
Ingen som ringer på veckorna ifall man skall fika,mian vänner bor några trappor upp & jag har haft svårt att ta mig dit vissa dagar (bor själv längst ner)

Har sagt dett det är roligt om de hör av sig nån gång är ju inte handikappad utan bara gravid.
Om det är så när bebis kommer också så lär jag väl inte ha några kompisar kvar överhuvudtaget...

Hur var det för er?
Försvann det massa vänner för er också.
Har tyvärr inga vänner som har småbarn eller är gravida heller.

Mvh Zaria (som börjar ruttna i sin lägenhet)
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Hm känner igen mej i ditt inlägg ! Jag är i vecka 19+3 (tror vi).

Har iofs tvivalt på en del vänner innan graviditeten,
verkade mest som man dög som "supar polare". enbart
när helgerna skymtade så ringde dom & frågade om man
skulle med, oftast om deras sällskap till krogen avbokat.
Känner mej ofta som ett andra handsval. SUCK.

Nu ringer aldrig någon ! Håller "kontakt" med några få
på MSN. Jag ringer, smsar & skriver på diverse comunitys
där jag vet att dom finns. . men man får inget direkt svar
tillbaks. Känns mest som det blir tomma löften. Typ som
"ska vi ha tjejkväll nästa helg". Sen hör man inget mer.

Förstår inte vad man har gjort för fel för att bli så ignorerad.

*Ledsen*
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Jo det är ju så känns som att man inte räknas längre,man undrar ju om det alltid skall vara såhär,de flesta man pratar med blir ju via datan...& så berättar de när de skall ut eller vad de gjort i helgen...men mig passar det aldrig att ringa börjar bli utless på det...för jag tror att när bebis kommer så lär de väl dyka upp allihop iaf en gång & sen är man själv igen...

som sagt jag är gravid inte handikappad....
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Jag tror att det är svårt som första i bekantskaps kretsen att vara gravid, jag kände oxå att jag glömdes bort när jag var gravid med elin, eller oxå handlade det lite om rädsla att störa...
En hel del av vännerna har bett om ursäkt nu när de har fått barn och insett hur de behandlade mig... Och denna gång är det snarare jag som drar mig undan för jag har inte ork att umgås på samma sätt.
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Du får väl komma upp hit på semester några dagar i sommar så vi slipper prata över nätet :angel:
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Var med om detsamma när jag var gravid (har en son som blir 3 i juli), några av mina äkta vänner har fortfarande kontakten med mig, men många försvann så fort dem fick reda på att man var gravid och inte kunde hitta på olika saker med dem pga - må illa syndrom - trött - svullen etc. MEN tack vare det så vet jag nu vem som är ens äkta vänner. ;)
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Om man har s.k. vänner man bara festar med så är man i allmänhet inte i ett umgänge där folk är mogna att skaffa barn. Alltså tycker fest-polarna att ni blir dödstrista.

Passa på att sortera bort dom, när barnen är födda kommer ni ändå inte att vilja ha ett så ytligt liv som dom.

Odla verkliga vänner istället. Ni kommer liksom behöva umgås med VUXNA och/eller barn istället för med sådana som tycker umgänge kräver alkohol, utgång och rök.
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Jag tror det funkar åt båda håleln faktiskt,att det hänger faktiskt inte bara på vännerna - jag har uplevt att flera av mina vänner som skaffat barn, drar sig undan sina gamla vänner(även om man inte är "festa typen", utan förker anpasas sig efter deras förutsättningar) och hellre umgås med andra med barn.
Dessutom börjar de tjata hål i huvudet på att man skälv ska skaffa barn.
Flera av mina gammla vänner - som tidigare inte umgicks med varandra har numera börjat göra det - just för att de alla har barn.
(jag är bara glad för deras skull, att de har hittat varandra - även om jag själv är bortgallrad)
För hur mycket jag förker intressera mig och vara delaaktig i deras bebisliv så måste det vara som när ett gäng hästtjejr samlas +en person som knappt sett en häst tidigare. Samtalen kommer att handla om vilket ländtäcke som är bäst, om barfota gång är en bra ide och hur man räknar ut näringsvädre på hö.
Hästnovisen förker deltaga lite försiktigt genom att säga att hon fråga rde där små söta sättisponnyersna går att göra rumsrena så at man kan ha en i trädgården, och at thon isåfall vill ha en sån där prickig ;)
 
Senast ändrad:
Sv: ang Graviditet & vänner?

Jag tror att det där är mer symptomatiskt om man skaffar barn tidigt. Ens umgänge är helt enkelt inte moget nog för att vara ett stöd när det gäller barnaalstrande. Det blir lättare ju äldre man är, har ens kompisar redan fått barn välkomnar de en in i gänget.
Kanske du kan utöka ditt kontaktnät genom föräldraträffar, bebisgrupper etc? Risken finns att du få vänta några år innan dina nuvarande kompisar mognat.
 
Sv: ang Graviditet & vänner?

Jag tycker inte dom försvinner, jag är iofs bara i v9, och jag är nog snarare den som försvunnit ;) de få jag umgås med är själva på smällen eller har barn så att dom sticker för att jag är tjockis tror jag knappast....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp