Ang Lindor...

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Jag har funderat mycket på det här med att linda benen på hästar. vissa gör det alltid andra aldrig. Argumenten mot är ofta att hästens ben inte "härdas" om man lindar dom alltid. Finns det några bevis för att det är så?

Jag tillhör dom som alltid lindar med padd och akryl linda, anledningen är att stödja benen vid arbete.

Är lite nyfiken på vad andra har att säga, för resp mot lindning och benskydd.

Sv: Ang Lindor...

Jag lindar alltid min häst när jag rider, även om det är så att han bara ska ridas ett lättare pass. Detta gör jag för att han tidigare har haft en inflammation i kotan. Efter hårdare pass står han med lindor om natten också.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 073
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka