Angående foderbrist

Status
Stängd för vidare inlägg.

Rie

Trådstartare
Vad har ni för uppfattning, har de flesta hästmänniskor fått tag i mat för vintern till hästarna ?

Där jag bor är det väl inte gott om hö men jag tror nog de flesta fått tag i foder, om än kanske med mera besvär än vanligt och till högre kostnad.

Jag har en stark aning att hästdumpandet kommer att bli rätt stort i höst.
Om jag hade häst inhyst på mitt bete tex, skulle jag vara väldigt lättad när sista hästen hade åkt hem.
 
Vi har hittat till ett väldigt bra pris jämnfört med många andra.
I grund och botten tror jag folk är så vana vid ett överflöd av grovfoder och därmed blir tagna på en kant i år när det helt plötsligt inte finns i samma mängd osv pris som förut.
De är helt enkelt inte förberedda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Det börjar låta illavarslande va r jag bor med att hitta tillräckligt med hö att köpa till hösten/vintern.Funderar på att slå eget att...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: finapina
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 449
Senast: Skye
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp