M
Misko
Vet nu inte om detta är rätt tråd, men jag prövar iallafall
Har efter mycket betänketid bestämt mig för att börja leta efter en häst.
Har tidigare varit både medryttare och fodervärd, men efter olika omständigheter slutat. Jag tycker själv att jag har haft lite otur i mitt "hästliv" och råkat ut för en massa knepiga, känsliga och rädda hästar, som jag har kännt att jag inte klarat av. Speciellt det här med trafikrädda hästar
, det här har gjort att jag har lagt ridningen på hyllan ett tag, men nu när jag inte jobbar lika mycket saknar jag det oerhört 
Så har fattat beslutet att jag vill ha min egna häst, som jag kan mysa med ute i skogen, rida lite dressyr på osv. Men det är så svårt allt detta med hästköp, läser annonser och alla skriver 100% trafiksäker, toppensnäll osv, det verkar nästan vara standard
Har funderat på det här med raser, prövade att rida islandshäst för ett år sedan, och det var en jättetrevlig upplevelse, men de är ju så attans dyra att köpa
Undrar lite om ni har några tips? Hur jag ska gå tillväga med att få reda på om hästen verkligen är "100% trafiksäker" eller snäll på alla sätt och vis. Vill ju samtidigt kunna träna lite, och inte bara rida i skogen ^^
Har efter mycket betänketid bestämt mig för att börja leta efter en häst.
Så har fattat beslutet att jag vill ha min egna häst, som jag kan mysa med ute i skogen, rida lite dressyr på osv. Men det är så svårt allt detta med hästköp, läser annonser och alla skriver 100% trafiksäker, toppensnäll osv, det verkar nästan vara standard
Har funderat på det här med raser, prövade att rida islandshäst för ett år sedan, och det var en jättetrevlig upplevelse, men de är ju så attans dyra att köpa
Undrar lite om ni har några tips? Hur jag ska gå tillväga med att få reda på om hästen verkligen är "100% trafiksäker" eller snäll på alla sätt och vis. Vill ju samtidigt kunna träna lite, och inte bara rida i skogen ^^