angående registeringsbevis...

zazza girl

Trådstartare
jag ha precis tagit över en hund, och kom på sen att jag inte fick något registeringsbevis eller papper på hunden...

men ha skickat in om ägarbyte till skk ..
så jag kommer stå som ägare på henne..
men nu till min fråga , kan man beställa nya papper på henne ???
eller hur funka sånt ??
ha mailat och sms föra ägaren , men inte fått något svar från dom ...

så hur kan jag gå till vägar med det, ??

tacksam för hjälp...

Sv: angående registeringsbevis...

Utan papper kan du inte bevisa att du är ägare till hunden så försök med alla medel att få fram registreringsbeviset och fixa någon form av överlåtelsehandling. Har du en överlåtelsehandling/köpeavtal så kan du beställa nytt reg.bev. från SKK fast det kostar en slant.

oki..

men jag fick inget , mera än hunden och sen några dagar så fick jag ägarbytespapper på henne , som jag skulle skriva under och skicka till skk...

Fick du hunden eller betalade du nåt för den?
Har du ett kvitto så spelar resten ingen roll.

Sist jag lämnade iväg en hund så skrev vi ett papper på att den nye ägaren köpt hunden för en krona.
En annan hund bara flyttade hem till mig o jag övertog försäkringen, efter några år hade matte fått ändrade omständigheter så då flyttade senioren tbx till gammelmatte.

Senast ändrad:

Stamtavlan är inte ett ägarbevis. Ägarbeviset är köpekontraktet/kvitto på betalning.

Tänker just nu på att jag på min Bella inte har något köpekontrakt utan bara en blå postit lapp där det står en summa o kvittens. Tänk vad man lärt sej de sista åren.:rofl:

Du måste även göra ett ägarbyte till jordbruksverket, detta måste man göra enligt lag. SKK är frivilligt. Detta måste förra ägaren skriva under

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 169
Senast: Digbil
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
23 602
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 525
Senast: Tiger tok
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka