Bukefalos 28 år!

Ångrar min rangordning i högskoleansöningarna.

Cillen89

Trådstartare
Jag har sökt in till 2 högskolor nu i höst, byggingenjör som nr 1 och kemiingenjör som nr 2.
Jag läser just nu tekniskt basår och gillar kemin allt mer och mer, och just nu känner jag att jag hellre hade läst till kemiingenjör.
Min fundering är nu;
Jag är 100% säker på att jag kommer in på byggingenjör, kommer då Kemiingenjör att strykas automatiskt? :down:
 
Sv: Ångrar min rangordning i högskoleansöningarna.

Ja, kommer du in på ditt förstahandsval så stryks ditt andrahandsval.
 
Sv: Ångrar min rangordning i högskoleansöningarna.

Tassetass har rätt. Är du säker på att du kommer in på kemiingenjör så verkar det lämpligt att helt enkelt stryka byggingenjör från din anmälan, så att andrahandsvalet hamnar först.
 
Sv: Ångrar min rangordning i högskoleansöningarna.

Om anmälningstiden har gått ut kan man inte ändra ordning men däremot brukar man kunna ta bort alternativ.
 
Sv: Ångrar min rangordning i högskoleansöningarna.

Inte hundra på att det är såhär, men du kan ju stryka första alternativet, då tror jag det blir som att ditt nya första val, var det från början. Sen tror jag även att du skulle kunna lägga till det du tog bort som en sen anmälan igen om du vill :)
Hör av dej till antagningen annars :)

Det gjorde jag förut när jag ville göra nåt liknande och inte riktigt visste hur det skulle påverka min sökning.
 
Sv: Ångrar min rangordning i högskoleansöningarna.

Jag sitter i samma läge, fast andra program.
Om jag stryker mitt förstahandsval kommer alltså inte min ansökan räknas som sen ansökan?
Jag är ganska säker på att jag kommer in på både första, andra och tredje alternativet men har insett att första nog inte blir så bra ändå.
 
Sv: Ångrar min rangordning i högskoleansöningarna.

Nä, hela ansökningen räknas inte som sen ansökan ifall du stryker ditt förstahandsval. Men jag skulle för säkerhets skull göra det över telefon så inga missförstånd kan ske. Så gjorde jag när jag skulle stryka mitt förstahandsval i alla fall :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 251
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 807
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 479
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 874
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp