Det har jag inte sagt något om.

Ditt tips om hur TS ska gå tillväga är däremot oinformerat.
Inte alls, du överklagar om förundersökningen läggs ner.

Eftersom det är förundersökningssekretess lär du inte få veta vad som är gjort eller inte gjort, men vederbörande som lagt ner förundersökningen kan behöva förklara sig för sin överordnade.
 
Inte alls, du överklagar om förundersökningen läggs ner.

Eftersom det är förundersökningssekretess lär du inte få veta vad som är gjort eller inte gjort, men vederbörande som lagt ner förundersökningen kan behöva förklara sig för sin överordnade.
Man överklagar inte, man begär överprövning. Och givetvis vet jag att man kan göra det - men ditt tips om vad för skäl TS ska ange visar att du inte är särskilt insatt i hur en förundersökning går till eller hur polisen arbetar. Ingen behöver förklara sig för en överordnad när någon gör en överprövning, till att börja med. Att skriva i en anmälan att man misstänker att misstänkt begått brott i flera ”polisdistrikt” innebär inte att polisen har en skyldighet att ”kontakta” andra distrikt (eller polisområden som det heter) för att bedriva nån sorts spaning enkom baserat på den uppgiften från anmälaren. Det är inte alls så man arbetar och det är inte så det fungerar.

Allt detta är irrelevant för @Fille än så länge så varför du ger tips som dessa förstår jag inte. Men eftersom dina tips inte skulle vara till stor hjälp för TS om hennes anmälan inte skulle leda till något så ville jag påpeka att du är fel ute.
 
Man överklagar inte, man begär överprövning. Och givetvis vet jag att man kan göra det - men ditt tips om vad för skäl TS ska ange visar att du inte är särskilt insatt i hur en förundersökning går till eller hur polisen arbetar. Ingen behöver förklara sig för en överordnad när någon gör en överprövning, till att börja med. Att skriva i en anmälan att man misstänker att misstänkt begått brott i flera ”polisdistrikt” innebär inte att polisen har en skyldighet att ”kontakta” andra distrikt (eller polisområden som det heter) för att bedriva nån sorts spaning enkom baserat på den uppgiften från anmälaren. Det är inte alls så man arbetar och det är inte så det fungerar.

Allt detta är irrelevant för @Fille än så länge så varför du ger tips som dessa förstår jag inte. Men eftersom dina tips inte skulle vara till stor hjälp för TS om hennes anmälan inte skulle leda till något så ville jag påpeka att du är fel ute.
Men alla vet ju att om brottsligheten involverar post och görs över distriktsgränser så är det ett federalt brott som utreds av NOA i samarbete med Riksåklagaren!

...

🤣
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 395
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 568
Senast: Sockerbit
·
Äldre Hej. Jag undrar om det finns någon minsta summa man kan anmäla någon för bedrägeri? Jag köpte en sak på internet, tjejen fick en...
Svar
16
· Visningar
1 698
Äldre Hej, Min bästa vän och tillika granne hyr en lägenhet i samma hus som oss. Halva huset är bostadsrätter och halva är hyresrätter. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
2 837
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp