Anmäla eller inte?

annie_cool

Trådstartare
Hej innan ni påpekar att det är jag som är tjuven i det hela eller på hoppar på mig så är det lika bra att säga det. Jag har inte tagit deras pengar alls. Det har hänt nu på jobbet två av mina arbetskompisar har blivit av med sina pengar för några månader sedan blev en av 200 kr och bara i går blev en av med 100 kr.Jag har mina misstankar på en som jag vet kan lika bakom det men vet inte hur jag ska säga det vill ju inte anklaga någon för de kanske inte har gjort så hur ska jag göra? Denna person har alltid haft problem med sin ekonomi så men det är ju fel att ta andras pengar för det.

Första stölden är anmäld vet dock inte om den i går blev det men hoppas det.

Ljuger inte talar sanning så .
 
Senast ändrad:
Jo det är sant det är därför jag inte. Kommer att göra det men hoppas att det löser sig ändå att Personen erkänner ändå. Det är inte jag kan inte hantera lösa pengar brukar personal en ta hand om mina pengar det låter kanske lite fel men jag tycker detblir bäst det är för att jag inte ska köpa onyttigheter för dem.
 
Jag tycker att det är väldigt klokt av dig att låta personalen ta hand om dina pengar så att du inte blir frestad att köpa onyttigheter.

Jag tycker inte att du ska anmäla personen om enda anledningen att du misstänker hen är dålig ekonomi.

Om du ser att någon tar pengar tycker jag att du ska prata med någon i personalen.

Det kan också vara en bra idé att fråga om ni kan få skåp att låsa in era väskor i på jobbet. Då behöver ingen bli frestad att ta pengar för att de är lätta att komma åt.
 
Hej innan ni påpekar att det är jag som är tjuven i det hela eller på hoppar på mig så är det lika bra att säga det. Jag har inte tagit deras pengar alls. Det har hänt nu på jobbet två av mina arbetskompisar har blivit av med sina pengar för några månader sedan blev en av 200 kr och bara i går blev en av med 100 kr.Jag har mina misstankar på en som jag vet kan lika bakom det men vet inte hur jag ska säga det vill ju inte anklaga någon för de kanske inte har gjort så hur ska jag göra? Denna person har alltid haft problem med sin ekonomi så men det är ju fel att ta andras pengar för det.

Första stölden är anmäld vet dock inte om den i går blev det men hoppas det.

Ljuger inte talar sanning så .

Jag tycker att de som blivit bestulna själva ska avgöra om de vill göra polisanmälan.
Jag tycker inte att du ska gå och "tipsa" om vem som kan vara tjuv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 483
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 346
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp