Anmälningsblaketten i Wordformat är "låst"!!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare brakis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 127
B

brakis

Hej!
Vid anmälan till tävling i datorn, har Ridsportförbundet två versioner av anmälningsblanketten, en i Word-format och en i PDF. Jag har aldrig lyckats kunna fylla i Word-blanketten för den är liksom låst. Det går helt enkelt inte att skriva i de fält som man ska fylla i. :mad: Finns det något datasnille som vet hur man gör!? Eller använder alla pdf-versionen?

Sv: Anmälningsblaketten i Wordformat är "låst"!!

Det är troligen så att du måste ladda hem word-versionen till din egen dator och där fylla i den.

Men Word har jag ju redan , och har alltid haft!

Instruktionen på Ridsportsförbundets hemsida är inte komplett. Jag hade läst den innan jag postade detta inlägg. Men nu har jag faktiskt kommit på hur man gör, nämligen så här:

I Word, gå till Visa, välj Vertygsfält och klicka på Formulär. Då visar sig en liten ruta med en del knappar. Där finns en knapp med ett hänglås. Klicka på den så låser dokumentet upp sig och det går hur bra som helst att skriva i det! :rofl:

Instruktionen på Ridsportsförbundets hemsida är inte komplett. Jag hade läst den innan jag postade detta inlägg. Men nu har jag faktiskt kommit på hur man gör, nämligen så här:

I Word, gå till Visa, välj Vertygsfält och klicka på Formulär. Då visar sig en liten ruta med en del knappar. Där finns en knapp med ett hänglås. Klicka på den så låser dokumentet upp sig och det går hur bra som helst att skriva i det! :rofl:

Ptja, jag provade faktiskt en gång trots att jag redan har anmälningsblanketten sparad och det funkade felfritt här hos mig.

Troligen var ditt Wordprogram redan inställt på att denna typ av dokument ska vara upplåsta, och så kanske det är i de flesta människors Wordprogram, eftersom folk hittills har sett ut som fågelholkar när jag frågat om detta.

Må så gott! :love:

Troligen var ditt Wordprogram redan inställt på att denna typ av dokument ska vara upplåsta, och så kanske det är i de flesta människors Wordprogram, eftersom folk hittills har sett ut som fågelholkar när jag frågat om detta.

Må så gott! :love:

Ja, man får ju modifiera sina datorprogram så att de sköter sig :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 564
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 240
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 922
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 155
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025