Anmälningsblankett?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Hannzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 290
H

Hannzo

När det står att man ska maila in anmälan till en tävling, räcker det med namn, klubb, häst, klass osv, eller ska man skicka in all info med en sån där blankett?
Vart hittar jag isf en sån blankett?

Tacksam för svar. :idea::bow:

Sv: Anmälningsblankett?

Det bästa är att du skickar in en blankett, de finns på Ridsportförbundets hemsida.
http://www2.ridsport.se

Klicka på Sport/Tävling sedan Till Ryttaren och därefter finns Anmälningsblankett i kolumnen till höger.

När man laddat ned blanketten är det markerade rutor där man ska fylla i. När man skriver i allting på datorn så blir ju all text man skriver också gråmarkerad, om ni förstår. Det gör väl inget? Man kan väl inte behöva fylla i allt för hand?

Ska du maila blanketten är det bättre ladda ner den i word-format och sen bifoga dokumentet i mailet.
Som arrangör är man väldigt tacksam om anmälan görs på en blankett och inte bara massa uppgifter i ett mail. (har sett både det ena och andra, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta)

För enligt TR SKA anmälan göras enligt SvRF blankett om inte arrangören skrivit något annat i proppen (att det står skicka via mail betyder inte att inte blanketten behöver användas)
Det gör att de som inte anmält enligt TR är de som oftast ryker först vid en ev lottning

Arrangörer ska väl eg. ogiltigförklara alla anmälningar som inte kommit in på rätt sätt.

Ja men som arrangör blundar man nog lite om man inte fått in tillräckligt med anmälningar, har man fullt ja då ryker dom direkt.

Jag brukar ha tomma blanketter i sekretariatet och lämna ut till de som inte anmält sig på en sån eller via TDB.
Är ju alltid jobbigare stå och göra det på tävlingsplatsen innan start, så förhoppningsvis lär dom sig till nästa gång ;)

"roligaste" anmälningar jag fått var ett mail där det stod
"Hej heter Lisa Larsson och vill starta min ponny Stina hos er den 5/5" (fingerat namn :D)
eller BG inbetalningen där det stod "Anmälan till den 5/5 för" och resten av referenstexten inte kommit med.

Vet att många ryttare gnäller över TDB men som arrangör säger jag :bow: så många timmar man slipper arbeta med att para ihop betalningar med anmälningar

Om man som jag inte har Word hur sjutton gör jag då? Det fungerar ju inte! Kris!

laddar ner Openoffice?

Använder inte Office-paketet längre, varför betala dyra pengar för något när man kan få bättre program gratis?

Open office? Vad är det? Jag är helt lost vad gäller datorer.

Antar att du redan löst problemet då det gått några dagar... men du kan ju även ladda ner blanketten i pdf-format.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: Piaff
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 203
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.