Annelie Frank: ”Arrangörerna måste ta sitt dopningsansvar”

Intressant. Detta har jag hävdat många gånger. Varför dopa sin egen häst när det är enkelt och "bättre" att dopa sin konkurrents. Risken är ju betydligt mindre på det sättet och jag tror det är mer vanligt än att ägaren skulle göra det.

Nu pratar vi alltså om folk som är beredda att fuska på tävling, inte vanliga människor.

Men, nog skulle det vara skitlätt att dopa vilken jäkla häst, på vilken nivå som helst? Sedan är jag inte övertygad om att det skulle vara obehöriga utan tror faktiskt att det är troligare att det är någon med behörighet i stallarna som är problemet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu står det klart att Julia Krajewski blir diskvalificerad från EM i fälttävlan. Därmed förlorar Tyskland sitt lagsilver och Sverige...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridsport-EM har mörkat sina siffror, skriver Expressen idag. ”Inte alls” säger arrangören som menar att man helt öppet tagit höjd för...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En nationell handlingsplan saknas. De lokala ridsportförbunden står handlingsförlamade när misstankar om övergrepp eller sexuella...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp