Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men, vi pratar inte om tydlighet ju.......det vet du. :p
Vi pratar alltid om otydlighet och felskrivningar även om man vet vad som menas och autocorrect varit i farten.
så sant, så sant.

för övrigt verkar det vara väldigt många super-hästar till salu för närvarande.

Och jo, jag retar mig lite på alla de där som är så ledsna över att sälja sin ögonsten.
Så sälj inte, då. Om det nu inte är ekonomiskt omöjligt att ta hand om hästen.

Om barnet växt ur ponnyn och man är så ledsen att behöva sälja.
Behåll ponnyn, då.
 
så sant, så sant.

för övrigt verkar det vara väldigt många super-hästar till salu för närvarande.

Och jo, jag retar mig lite på alla de där som är så ledsna över att sälja sin ögonsten.
Så sälj inte, då. Om det nu inte är ekonomiskt omöjligt att ta hand om hästen.

Om barnet växt ur ponnyn och man är så ledsen att behöva sälja.
Behåll ponnyn, då.

Jag kan bli irriterad på alla hästar som "rör sig över medel".
Eh, nej, det gör den inte!!
 
.....eller....."söker sin egna människa".......varför skulle en häst söka en egen människa?
Jag tror att de allra flesta hästar är nöjda med mat och motion och bryr sig inte om att man delar en människas uppmärksamhet med andra hästar eller att bara få det nödvändigaste och vara nöjda sedan.

Det betyder inte att en häst inte kan tycka om vissa personer och andra mindre (eller för den delen undantaget ett par enstaka individer som bara kan ha en människa) men en alldeles "egen människa" känns som om många lägger väldigt mycket mänskliga känslor hos en häst.

Skitlarvigt, tycker jag.
 
.....eller....."söker sin egna människa".......varför skulle en häst söka en egen människa?
Jag tror att de allra flesta hästar är nöjda med mat och motion och bryr sig inte om att man delar en människas uppmärksamhet med andra hästar eller att bara få det nödvändigaste och vara nöjda sedan.

Det betyder inte att en häst inte kan tycka om vissa personer och andra mindre (eller för den delen undantaget ett par enstaka individer som bara kan ha en människa) men en alldeles "egen människa" känns som om många lägger väldigt mycket mänskliga känslor hos en häst.

Skitlarvigt, tycker jag.

Det där förmänskligandet av djur.

"hästen tycker..."
ja, kanske det.
 
.....eller....."söker sin egna människa".......varför skulle en häst söka en egen människa?
Jag tror att de allra flesta hästar är nöjda med mat och motion och bryr sig inte om att man delar en människas uppmärksamhet med andra hästar eller att bara få det nödvändigaste och vara nöjda sedan.

Det betyder inte att en häst inte kan tycka om vissa personer och andra mindre (eller för den delen undantaget ett par enstaka individer som bara kan ha en människa) men en alldeles "egen människa" känns som om många lägger väldigt mycket mänskliga känslor hos en häst.

Skitlarvigt, tycker jag.

Jag håller med om att uttrycket är skitfånigt.

Däremot så är min erfarenhet att enmanshästar, eller fåmashästar, inte är så ovanligt. Det tänker jag handlar både om personlighet och erfarenheter. Man passar inte heller ihop med alla hästar, inte ens om man fött upp dem själv.

Jag har ett gammalt sto som är reserverad till sin karaktär, och som visserligen gått på ridskola i åtta år, men som verkligen bara är trygg och ordentligt talbar med ett fåtal personer som hon litar på.
Hennes äldsta dotter som skulle blivit min nästa ridhäst ogillade mig nästan ända sedan hon kom ut. Hon sprang från mig och till alla andra redan från början. Henne har jag sålt och hon fick därmed en möjlighet att komma till en människa som passar henne mycket bättre än vad jag gör.
Hennes yngsta dotter föddes grundtrygg med ett stort självförtroende, och hon funkar bra med de allra flesta.
 
"Letar efter ett nytt hem till min korsningsvalack .
Brunskäck.
Mycket lätt att ha att göra med och gillar NH och trickträning. Han har inte gjort något sådant på länge så man får väl börja om lite.
Kan säkert följa med som handhäst utan bekymmer men inget jag har provat.Älskar att bli borstad och pysslad med.
Säljes helst till någon som kan ge honom lite mer stimulans än vad jag kan."


Vilken sorglig annons på något sätt, det låter som om han bara fått gå utan att få göra något alls. Annars hade man väl kunnat skriva något mer om hur han är? Får lust att köpa den stackarn.



 
"Letar efter ett nytt hem till min korsningsvalack .
Brunskäck.
Mycket lätt att ha att göra med och gillar NH och trickträning. Han har inte gjort något sådant på länge så man får väl börja om lite.
Kan säkert följa med som handhäst utan bekymmer men inget jag har provat.Älskar att bli borstad och pysslad med.
Säljes helst till någon som kan ge honom lite mer stimulans än vad jag kan."


Vilken sorglig annons på något sätt, det låter som om han bara fått gå utan att få göra något alls. Annars hade man väl kunnat skriva något mer om hur han är? Får lust att köpa den stackarn.


Så man måste rida och köra sin häst för att det inte ska vara synd om den eller vad menar du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
180
· Visningar
8 473
Senast: MJLee
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 049
Senast: Trott
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 566
Senast: Sasse
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
59 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp