Annonsera mera hundar 2

Menar du på facebook? :)
Sett flera på Blocket men säkert även på FB. På Blocket är det irriterande eftersom man ändå förväntar sig omplaceringar om man söker på ordet.

På FB ser jag istället uppfödare som svarar med valpbilder på inlägg där folk frågar om omplaceringar 😅
 
Sett flera på Blocket men säkert även på FB. På Blocket är det irriterande eftersom man ändå förväntar sig omplaceringar om man söker på ordet.

På FB ser jag istället uppfödare som svarar med valpbilder på inlägg där folk frågar om omplaceringar 😅
Okej tänkte på Facebooks regler.
Djurgrupperna heter ju nästan alltid omplacering oavsett ålder på djuren för man inte får sälja i grupper.
 
Annonser som använder ordet ”omplacering” när det egentligen handlar om egenuppfödda valpar som ska säljas. Störigt.

Händer visst i USA med fast att dom "har valpar för adoption". Antar det är för att rikta sig till kunder som gärna vill ta över en hund.
 
Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Ni som fodervärd står för underhållningskostnaderna men jag kommer inte ta ut någon kostnad för att bli fodervärd åt henne då jag bryr mig om en bättre situation för henne och inte pengar.


Så snällt, man får vara hundvakt i 2-3 år alldeles gratis.
 
Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Ni som fodervärd står för underhållningskostnaderna men jag kommer inte ta ut någon kostnad för att bli fodervärd åt henne då jag bryr mig om en bättre situation för henne och inte pengar.


Så snällt, man får vara hundvakt i 2-3 år alldeles gratis.
Sett flera annonser av den typen och det känns som det lockar till sig oerhört naiva människor med dålig ekonomi dvs som upplagt för problem.
 
Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Ni som fodervärd står för underhållningskostnaderna men jag kommer inte ta ut någon kostnad för att bli fodervärd åt henne då jag bryr mig om en bättre situation för henne och inte pengar.


Så snällt, man får vara hundvakt i 2-3 år alldeles gratis.

Man får en hund till skänks i praktiken, eftersom ägaren till en fodervärdshund inte har rätt att ta tillbaka den.
Många tror det är som på häst och så är ju inte fallet.

När jag ser såna där annonser (väldigt sällan dock) så brukar jag upplysa ägaren om ovanstående och rekommendera ett låneavtal istället.
 
Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Ni som fodervärd står för underhållningskostnaderna men jag kommer inte ta ut någon kostnad för att bli fodervärd åt henne då jag bryr mig om en bättre situation för henne och inte pengar.


Så snällt, man får vara hundvakt i 2-3 år alldeles gratis.
Känns som bäddat för bråk när ursprungsägaren efter ett par år (kan ju vara hur länge som helst, om det ekonomiska tar längre tid än tänkt) plötsligt vill ha sin hund tillbaka men den nya ägaren vägrar…
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
605
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 030
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 271
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 908
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp