Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Tävlad upp tom MSV dressyr.
Gått på bete under sommaren och därefter inte ridits mycket.
Mycket vacker att titta på.
Är löshoppad, tycker det är roligt!
Ej igång i dagsläget, därav prissättning.
Kan ej provridas pga detta."

Men alltså, vad är detta? Ser det så himla ofta, en 12-årig häst som gått MSV dressyr och man skulle inte kunna sitta upp alls för provridning för att hästen inte är riden så mycket i höst? :confused:
 
"Tävlad upp tom MSV dressyr.
Gått på bete under sommaren och därefter inte ridits mycket.
Mycket vacker att titta på.
Är löshoppad, tycker det är roligt!
Ej igång i dagsläget, därav prissättning.
Kan ej provridas pga detta."

Men alltså, vad är detta? Ser det så himla ofta, en 12-årig häst som gått MSV dressyr och man skulle inte kunna sitta upp alls för provridning för att hästen inte är riden så mycket i höst? :confused:

Man börjar fundera på vad som är fel på den?:grin:
Man bör ju kunna sitta upp och rida lugnt i alla gångarter? Hur kan man ens få sålt en sådan pass utbildad häst om man inte kan få provrida den?:confused:
 
Man börjar fundera på vad som är fel på den?:grin:
Man bör ju kunna sitta upp och rida lugnt i alla gångarter? Hur kan man ens få sålt en sådan pass utbildad häst om man inte kan få provrida den?:confused:

Ja, jag undrar också varje gång jag ser sådana formuleringar. En frisk häst ska väl inte kunna tappa så mycket muskler på några månader att den blir helt oridbar? Isf skulle ju ingen häst kunna sättas igång efter vila. Ok att man inte kanske ska hoppa 130 första ridpasset, men lite lugn ridning i alla gångarter kan den ju inte skadas av tycker man.
 
"Tävlad upp tom MSV dressyr.
Gått på bete under sommaren och därefter inte ridits mycket.
Mycket vacker att titta på.
Är löshoppad, tycker det är roligt!
Ej igång i dagsläget, därav prissättning.
Kan ej provridas pga detta."

Men alltså, vad är detta? Ser det så himla ofta, en 12-årig häst som gått MSV dressyr och man skulle inte kunna sitta upp alls för provridning för att hästen inte är riden så mycket i höst? :confused:
Jag har också reagerat på detta. Det är en annonsör som har två hästar ute som ej kan provridas pga att de inte ridits på ett tag. Men vilken frisk häst som helst ska väl klara av ett kort pass i mestadels skritt utan att ta skada :confused:
 
Ser ofta annonser där man vill sälja sin häst och många av svaren är typ "utlånas?", "foder?", "Är långtidsfoder av intresse?" etc. Är man intresserad av att lämna ut på foder så skriver man antagligen det redan i annonsen. Det bästa är ju hästar som befinner sig utomlands och ska förmedlas av annonsören och då få ett sådant svar. :banghead::banghead:. Eller riktigt dyra hästar där någon tonåring då skriver "foder?". :banghead::banghead: Japp, ser det hyfsat ofta och blir irriterad å annonsörens vägnar :cool:.
 
Ser ofta annonser där man vill sälja sin häst och många av svaren är typ "utlånas?", "foder?", "Är långtidsfoder av intresse?" etc. Är man intresserad av att lämna ut på foder så skriver man antagligen det redan i annonsen. Det bästa är ju hästar som befinner sig utomlands och ska förmedlas av annonsören och då få ett sådant svar. :banghead::banghead:. Eller riktigt dyra hästar där någon tonåring då skriver "foder?". :banghead::banghead: Japp, ser det hyfsat ofta och blir irriterad å annonsörens vägnar :cool:.

Jag blir också sur haha!
Hade själv inte gått vidare med affär där minderårig person kontaktar en heller.
 
Ser ofta annonser där man vill sälja sin häst och många av svaren är typ "utlånas?", "foder?", "Är långtidsfoder av intresse?" etc. Är man intresserad av att lämna ut på foder så skriver man antagligen det redan i annonsen. Det bästa är ju hästar som befinner sig utomlands och ska förmedlas av annonsören och då få ett sådant svar. :banghead::banghead:. Eller riktigt dyra hästar där någon tonåring då skriver "foder?". :banghead::banghead: Japp, ser det hyfsat ofta och blir irriterad å annonsörens vägnar :cool:.
Det där var riktigt störande när jag skulle sälja min första häst. Han skulle säljas för att jag ville köpa en annan häst som passade mig bättre helt enkelt. Tappade räkningen på hur många spekulanter det var som ville ha honom på foder.. :banghead:
 
Varmblodstravare säljes för struntsumma (150€). Bråttom att få hästen såld. Tidigare riden, skolad Lb och hoppat 90-banor. Går inte längre att rida för den har börjat kasta av folk direkt de kommer upp..

Men nån med tålamod kanske kan få henne till ridhäst igen, för hon har inte ont. Även om de inte vet orsaken till varför hon kastar av folk. :grin:

Samt att hon ju kan användas till avel, förståss.
 
Dressyrtränare annonserar (på fb) att han söker en fin häst till sin elev, krav är bla ålder 3-7 år.

Får svar från en som har en häst född -02 som de tycker stämmer in på beskrivningen :banghead::banghead::banghead:
det fattar du väl.
Hästen är 17 år men i sinnet är den som sju år så åldern är bara en siffra.

Sedan kan för allt i världen en 17-årig fräsch och bra dressyrhäst vara ett klipp för en person som vill träna sig uppåt i klasserna.
 
Ja, jag undrar också varje gång jag ser sådana formuleringar. En frisk häst ska väl inte kunna tappa så mycket muskler på några månader att den blir helt oridbar? Isf skulle ju ingen häst kunna sättas igång efter vila. Ok att man inte kanske ska hoppa 130 första ridpasset, men lite lugn ridning i alla gångarter kan den ju inte skadas av tycker man.
Jag skrev och frågade och fick svaret att hästen var väldigt mager när den kom tillbaka till henne så därför går det inte att provrida och att den då stått hela sommaren.
Fanns en bild på den med sadel och träns i ena annonsen där hästen ser ok ut och sen finns det en julig annons med tomteluva och där ser den allt bra tunn ut på det man kan se. Så nått fel verkar de ju ändå vara om den inte gått upp i vikt.
 
Ser ofta annonser där man vill sälja sin häst och många av svaren är typ "utlånas?", "foder?", "Är långtidsfoder av intresse?" etc. Är man intresserad av att lämna ut på foder så skriver man antagligen det redan i annonsen. Det bästa är ju hästar som befinner sig utomlands och ska förmedlas av annonsören och då få ett sådant svar. :banghead::banghead:. Eller riktigt dyra hästar där någon tonåring då skriver "foder?". :banghead::banghead: Japp, ser det hyfsat ofta och blir irriterad å annonsörens vägnar :cool:.

Sist jag sålde häst hade jag glömt skriva ej foder (eller avbetalning) i annonsen och genast överöstes jag av förfrågningar om foder.

Jag undrar hur man tänker när man frågar om foder på en dyrare häst, säg över 100 000, tänker man att säljaren skulle vara villig att avstå de pengarna och istället låna ut en värdefull häst till någon okänd och dels avvara pengarna under tiden och dels riskera att få hästens värde sänkt?
 
Jag undrar hur man tänker när man frågar om foder på en dyrare häst, säg över 100 000, tänker man att säljaren skulle vara villig att avstå de pengarna och istället låna ut en värdefull häst till någon okänd och dels avvara pengarna under tiden och dels riskera att få hästens värde sänkt?

Ja, det undrar jag också. Helt galet. För någon dag såg jag en annons om en häst som fanns på Irland. I annonsen stod det typ "transport till Sverige ingår i priset". Hur man då kan få för sig att fråga om man kan få ha denna häst på foder övergår mitt förstånd. Jodå, försäljningsstallet ser till att få hem den till Sverige bara för att därefter lämna ut den på foder till random person. Jättetroligt, verkligen. :banghead::banghead:
 
Jag försöker sälja av lite hästprylar eftersom jag minskat mitt hästbestånd, och jag blir tokig på alla prutare! Det är väl en sak om man frågar försiktigt på en vara som varit ute länge och då kommer med ett anständigt bud, men inte om man ger ett skambud på en annons som varit ute i tio minuter.

Hade ute en oanvänd pryl till halva priset mot vad den kostat ny, fick "erbjudande" från en som ville ha prylen 20% billigare och dessutom skulle frakt inkluderas, vilket blev ungefär hälften av det erbjudna priset. Då skulle jag för en oanvänd pryl få en femtedel av vad jag gett för den som ny och det tyckte jag inte var okej.
Prylen såldes för övrigt till en som svarat innan skambudet och som kom hit och hämtade den. Jag hade dessutom en kö på fem pers som alla var beredda att betala det utsatta priset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 716
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 958
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp