Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det undrar jag också. Helt galet. För någon dag såg jag en annons om en häst som fanns på Irland. I annonsen stod det typ "transport till Sverige ingår i priset". Hur man då kan få för sig att fråga om man kan få ha denna häst på foder övergår mitt förstånd. Jodå, försäljningsstallet ser till att få hem den till Sverige bara för att därefter lämna ut den på foder till random person. Jättetroligt, verkligen. :banghead::banghead:
Jag tror det personerna skickar samma svar på alla annonser. Sannolikheten att de ens börjar läsa texten är nog minimal.
 
"Hej , *hästnamn* önskar trevlig skötare, min människa har ett skadat knä och har svårt att leka, vara och även rida mig

De som skötte mig har flyttat och nu söker jag dig, som är bestämt men go, har lust att vara med mig en gång i veckan minst,
De som känner mig och arbetar med personutveckling kallar mig för läromästare.

Arbetar gärna med ledare som önskar hjälpa de som har det svårare, har arbetat och arbetar med familje konstellation ."

Jag fick klåda i hjärnan av att läsa den annonsen. :crazy:
 
"Hej , *hästnamn* önskar trevlig skötare, min människa har ett skadat knä och har svårt att leka, vara och även rida mig

De som skötte mig har flyttat och nu söker jag dig, som är bestämt men go, har lust att vara med mig en gång i veckan minst,
De som känner mig och arbetar med personutveckling kallar mig för läromästare.

Arbetar gärna med ledare som önskar hjälpa de som har det svårare, har arbetat och arbetar med familje konstellation ."

Jag fick klåda i hjärnan av att läsa den annonsen. :crazy:
Det blev värre och värre.. :rofl: första och andra meningen - fine..
 
Eller hur 😅 Först tänkte jag bara att det var irriterande med en annons som "hästen skrivit". Sen övergick irritationen till total förvirring. Är det kanske hästen som jobbat med familjekonstellationer? 🤔

Känns som om pausat mitt i annonsskrivandet, och sedan när de skulle fortsätta har de glömt vad det var de skrev på. "Hmm...vad var det jag gjorde nu igen, ja just det, jag höll ju på att skriva den där jobb/praktikansökan" 🤔:rofl:
 
"Söker någon som e villig att ta hand om min skadade häst för sedan kunna sätta igång henne.
För i dagsläge så kan jag inte rida henne då jag har en skadad hand"

Under rubriken "Skadad häst uthyres för att sättas igång igen" :up:
Nämen jag betalar gärna för att sätta igång din halta häst!
 
8 årigt halvblod säljes för 1000:- och har haft en misstänkt muskelskada men har inga men efter det?
Frågan är ju varför inte och om den är undersökt av veterinär eller detta bara är ägarens bedömning ?
Känner spontant att det måste ligga otroligt mkt mer bakom om man lägger ut hästen för 1000:-....
 
8 årigt halvblod säljes för 1000:- och har haft en misstänkt muskelskada men har inga men efter det?
Frågan är ju varför inte och om den är undersökt av veterinär eller detta bara är ägarens bedömning ?
Känner spontant att det måste ligga otroligt mkt mer bakom om man lägger ut hästen för 1000:-....

Eller så är det inte 1000 kr som faktiskt gäller? När det är riktigt låga priser eller avvikande priser så brukar jag tänka att de är menade att tas med en nypa salt och att priset snarare inte är helt bestämt eller kanske förhandlingsbart. Men det kanske bara är jag som tänker så? :p
Hur som så drar jag öronen åt mig när det inte finns något pris utsatt, det känns som att risken är för stor att min uppfattning om rimligt pris och säljarens uppfattning om rimligt pris skiljer sig mycket åt då.
 
Eller så är det inte 1000 kr som faktiskt gäller? När det är riktigt låga priser eller avvikande priser så brukar jag tänka att de är menade att tas med en nypa salt och att priset snarare inte är helt bestämt eller kanske förhandlingsbart. Men det kanske bara är jag som tänker så? :p
Hur som så drar jag öronen åt mig när det inte finns något pris utsatt, det känns som att risken är för stor att min uppfattning om rimligt pris och säljarens uppfattning om rimligt pris skiljer sig mycket åt då.

Det står att den säljes som projekt så 1000:- är säkert priset. Jag tolkar iaf det så :o Står det inte tex 123 456 kr så är det utsatta priset som "gäller" brukar jag tänka iaf :)
Hehe håller med om att rimligt pris är ett brett område och man brukar inte riktigt ha samma uppfattning som säljaren.
 
Såg igår en annons om ett 5 årigt sto som såldes pga att ägaren hade olika problem bland annat med att rida den på banan. Idag är annonsen förändrad och då är beskrivningarna om ”problemen” borta och istället så säljs hästen till ett nedsatt pris pga tidsbrist och att hästen inte är igång....jag hoppas verkligen ägaren kommer vara ärlig mot intresserade köpare.....
 
Super duktiga och vackra Hannoveraner valack till salu. Han är perfekt avrundare häst! lämplig för hoppning och några dressyr idéer. lätt att hantera. Född i 09, ca 174 cm lång. 4 goda gångarter med bra dressyr avstamning. Otroligt arbetsvillig, trygg i sig själv och mycket ridbar. Lätt att lasta, sko och duscha. Bean är en häst med enorm kapacitet. Professionellt utbildad. Lämplig för de stora klasserna. Ren i röntgen, överlinjen och ben!
Inriktning: Övrigt,Western,Galopp,Hoppning,Allround
Färg: Black (Hästen är svart och inte black.)
 
Super duktiga och vackra Hannoveraner valack till salu. Han är perfekt avrundare häst! lämplig för hoppning och några dressyr idéer. lätt att hantera. Född i 09, ca 174 cm lång. 4 goda gångarter med bra dressyr avstamning. Otroligt arbetsvillig, trygg i sig själv och mycket ridbar. Lätt att lasta, sko och duscha. Bean är en häst med enorm kapacitet. Professionellt utbildad. Lämplig för de stora klasserna. Ren i röntgen, överlinjen och ben!
Inriktning: Övrigt,Western,Galopp,Hoppning,Allround
Färg: Black (Hästen är svart och inte black.)
4 gångarter den också? Haha:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 525
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp